Detailed Information on Publication Record
2013
Expertise in Foreign Language Teaching
PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ and Klára KOSTKOVÁBasic information
Original name
Expertise in Foreign Language Teaching
Name in Czech
Expertnost ve výuce cizího jazyka
Authors
PÍŠOVÁ, Michaela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Světlana HANUŠOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Klára KOSTKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
první. Münster, Bildung und Sprachen in Europa / Education and Languages in Europe, p. 23-32, 10 pp. 2013
Publisher
LIT Verlag
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Germany
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00073406
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-3-643-50505-7
UT WoS
000333716900003
Keywords (in Czech)
učitel cizího jazyka; expertnost; případová studie; procesuální účinnost; znalosti; vhled
Keywords in English
foreign language teacher; expertise; multiple case study; efficiency; knowledge; insight
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 26/3/2015 08:42, Dana Nesnídalová
V originále
The ongoing discussion about quality in education inevitably addresses one of its central challenges – teacher professionalisation. In order to gain insight into teacher professionalism it is vital to focus on the best representatives of the profession, on expert teachers. The paper aims to present a research project which attempts to investigate the nature of expertise in foreign language teaching. More specifically, its theoretical background, methodology and partial results of its first phase which focused on expert efficiency (observable aspects of expertise), knowledge and insight (deep / hidden aspects of expertise) in expert teachers of foreign languages are discussed.
In Czech
Probíhající diskuse o kvalitě ve vzdělávání se nezbytně dotýká jedné z hlavních výzev - profesionalizace učitele. Pro získání hlubšího vhledu do problematiky je třeba se zaměřit na nejlepší představitele profese, na učitele experty. Článek prezentuje výsledky výzkumu zaměřeného na charakteristiky expertnosti ve výuce cizích jazyků. Konkrétně, představuje teoretická východiska výzkumu, metodologii a dílčí výsledky první fáze výzkumu věnované efektivnosti (pozorovatelné aspekty expertnosti), znalostem a vhledu (hloubkové / skryté aspekty expertnosti)učitelů cizích jazyků - expertů.
Links
GAP407/11/0234, research and development project |
|