D 2013

VideoWeb for (prospective) teachers of English as a foreign language: an evaluative study based on perceived benefits

MINAŘÍKOVÁ, Eva and Tomáš JANÍK

Basic information

Original name

VideoWeb for (prospective) teachers of English as a foreign language: an evaluative study based on perceived benefits

Authors

MINAŘÍKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Tomáš JANÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Münster, Languages in Education/ Bildung und Sprachen in Europa, p. 383-391, 9 pp. 2013

Publisher

LIT Verlag

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Germany

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00074708

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-3-643-50505-7

UT WoS

000333716900040

Keywords (in Czech)

elektronické učební prostředí; video; vzdělávání učitelů

Keywords in English

video-based e-learning environment; teacher education

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 26/3/2015 09:12, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

In the paper, we present results from user evaluation of IRSE VideoWeb, a video-based e-learning environment for student teachers of English as a foreign language (EFL). IRSE VideoWeb seeks to aid student teachers professional development (esp. professional vision) by using web-based video and guided discovery approach. The research question is what the individual perceived benefits are that students report after completing each module and whether these differ in different modules.Students answers to a consolidation question after each module (What did you learn in this module?) were analysed (content analysis. It appears that the students see the benefits mostly in the area of: information/rule/impulse to think/impulse to act”.

In Czech

Příspěvek představuje výsledky výzkumu zaměřeného na evaluaci elektronického učebního prostředí založeného na využití videozáznamů reálné výuky - VideoWebu. VideoWeb si klade za cíl rozvíjet profesní vidění budoucích učitelů anglického jazyka. Studenti v jeho rámci pracují online se čtyřmi tematickými moduly. Po vypracování každého modulu odpovídají na otázku, jak pro ně byl daný modul přínosný. Výzkum ukazuje, že pociťovaný přínos se liší u každého z modulů. Obecně lze říci, že studenti vidí přínosy modulů především v následujících oblastech: získání nových informací nebo pravidel postupů, získání impulsů k přemýšlení nebo získání impulsů ke změně jednání.