MINAŘÍKOVÁ, Eva and Tomáš JANÍK. VideoWeb for (prospective) teachers of English as a foreign language: an evaluative study based on perceived benefits. In V. Janíková, R. Seebauer. Languages in Education/ Bildung und Sprachen in Europa. 1. vyd. Münster: LIT Verlag, 2013, p. 383-391. ISBN 978-3-643-50505-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name VideoWeb for (prospective) teachers of English as a foreign language: an evaluative study based on perceived benefits
Authors MINAŘÍKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Tomáš JANÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Münster, Languages in Education/ Bildung und Sprachen in Europa, p. 383-391, 9 pp. 2013.
Publisher LIT Verlag
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Germany
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00074708
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-3-643-50505-7
UT WoS 000333716900040
Keywords (in Czech) elektronické učební prostředí; video; vzdělávání učitelů
Keywords in English video-based e-learning environment; teacher education
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 26/3/2015 09:12.
Abstract
In the paper, we present results from user evaluation of IRSE VideoWeb, a video-based e-learning environment for student teachers of English as a foreign language (EFL). IRSE VideoWeb seeks to aid student teachers professional development (esp. professional vision) by using web-based video and guided discovery approach. The research question is what the individual perceived benefits are that students report after completing each module and whether these differ in different modules.Students answers to a consolidation question after each module (What did you learn in this module?) were analysed (content analysis. It appears that the students see the benefits mostly in the area of: information/rule/impulse to think/impulse to act”.
Abstract (in Czech)
Příspěvek představuje výsledky výzkumu zaměřeného na evaluaci elektronického učebního prostředí založeného na využití videozáznamů reálné výuky - VideoWebu. VideoWeb si klade za cíl rozvíjet profesní vidění budoucích učitelů anglického jazyka. Studenti v jeho rámci pracují online se čtyřmi tematickými moduly. Po vypracování každého modulu odpovídají na otázku, jak pro ně byl daný modul přínosný. Výzkum ukazuje, že pociťovaný přínos se liší u každého z modulů. Obecně lze říci, že studenti vidí přínosy modulů především v následujících oblastech: získání nových informací nebo pravidel postupů, získání impulsů k přemýšlení nebo získání impulsů ke změně jednání.
PrintDisplayed: 25/4/2024 01:13