BEDNÁROVÁ, Renáta and Jan VÁLEK. Tvorba a využití výukových materiálů v přírodovědných předmětech (Creation and use of teaching materials in science lessons). In Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II. 2013. ISBN 978-80-210-6255-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Tvorba a využití výukových materiálů v přírodovědných předmětech
Name in Czech Tvorba a využití výukových materiálů v přírodovědných předmětech
Name (in English) Creation and use of teaching materials in science lessons
Authors BEDNÁROVÁ, Renáta and Jan VÁLEK.
Edition Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II, 2013.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6255-9
Keywords (in Czech) Motivace; výukové materiály, přírodovědné předměty
Keywords in English Motivation, teaching materials, science lessons
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Jan Válek, Ph.D., učo 166133. Changed: 10/12/2023 20:45.
Abstract
Tvorba kvalitních a ve výuce využitelných výukových materiálů bývá časově náročná a motivace pro jejich tvorbu malá. Evropská unie poskytla školám finance na odměny za tvorbu výukových materiálů a na pořízení pomůcek, aby se mohly všechny materiály odzkoušet v praxi. Na školách se tvoří stovky materiálů, které se na internetu následně hromadí a jsou v různě kvalitě. V příspěvku jsou analyzovány ukázky výukových materiálů do výuky přírodovědných předmětů, které byly odzkoušeny v praxi.
Abstract (in English)
Creating good quality usable teaching materials is time-consuming and motivation for their creation small. The European Union provided funding for schools to pay for the creation of educational materials and for the purchase of equipment needed to put the materials to the test in practice. Each school makes hundreds of materials of variable quality which are then piled up on Internet. This paper analyzes samples of teaching materials for science lessons that have been tested in practice.
PrintDisplayed: 6/9/2024 08:47