ŠEVČÍKOVÁ, Stanislava. Pozitivní zvládání života a učení sociálně vyloučených na příkladu romských pohádek (Positive copying and learnig of social excluded on the example of Romany fairy tales). ACORát. Brno: Akademické centrum osobnostního rozvoje při Ústavu pedagogických věd FF MU, 2013, vol. 2, No 1, p. 85-93. ISSN 1803-0823.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Pozitivní zvládání života a učení sociálně vyloučených na příkladu romských pohádek
Name in Czech Pozitivní zvládání života a učení sociálně vyloučených na příkladu romských pohádek
Name (in English) Positive copying and learnig of social excluded on the example of Romany fairy tales
Authors ŠEVČÍKOVÁ, Stanislava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition ACORát, Brno, Akademické centrum osobnostního rozvoje při Ústavu pedagogických věd FF MU, 2013, 1803-0823.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14230/13:00068645
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech) Romové; romské pohádky; sociální vyloučení; učení
Keywords in English Romany; romany fairy tales; social excluded; learning
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dipl.-Theol. Univ. Stanislava Ševčíková, MBA, Ph.D., učo 78509. Changed: 22/6/2013 00:37.
Abstract
Cílem příspěvku je diskutovat hodnoty Romů a příklady pozitivního vnímání života a učení Romů prizmatem reflexe vnímání reality sociálně vyloučených Romů v post-socialistické společnosti. Hodnoty Romů a pozitivní vnímání života je v textu reflektováno na příkladu romských pohádek. Výzkumník si klade následující otázky: Je možné pomoci sociálně vyloučeným nabýt důvěry v majoritu? Jaké příklady dobrého učení a pozitivního zvládání života Romové vypráví v romských pohádkách?
Abstract (in English)
The goal of the article is to discuss the values of Romany and examples of positive perception of life and their learning by the prismatic spectacles of reflection of perception of reality of social excluded in post-socialistic society. Values of Romany and positive perception of life is in the study perceived on the example of Romany fairy tales
PrintDisplayed: 20/7/2024 06:19