Detailed Information on Publication Record
2013
Pozitivní zvládání života a učení sociálně vyloučených na příkladu romských pohádek
ŠEVČÍKOVÁ, StanislavaBasic information
Original name
Pozitivní zvládání života a učení sociálně vyloučených na příkladu romských pohádek
Name in Czech
Pozitivní zvládání života a učení sociálně vyloučených na příkladu romských pohádek
Name (in English)
Positive copying and learnig of social excluded on the example of Romany fairy tales
Authors
ŠEVČÍKOVÁ, Stanislava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
ACORát, Brno, Akademické centrum osobnostního rozvoje při Ústavu pedagogických věd FF MU, 2013, 1803-0823
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14230/13:00068645
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech)
Romové; romské pohádky; sociální vyloučení; učení
Keywords in English
Romany; romany fairy tales; social excluded; learning
Tags
Reviewed
Změněno: 22/6/2013 00:37, Dipl.-Theol. Univ. Stanislava Ševčíková, MBA, Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku je diskutovat hodnoty Romů a příklady pozitivního vnímání života a učení Romů prizmatem reflexe vnímání reality sociálně vyloučených Romů v post-socialistické společnosti. Hodnoty Romů a pozitivní vnímání života je v textu reflektováno na příkladu romských pohádek. Výzkumník si klade následující otázky: Je možné pomoci sociálně vyloučeným nabýt důvěry v majoritu? Jaké příklady dobrého učení a pozitivního zvládání života Romové vypráví v romských pohádkách?
In English
The goal of the article is to discuss the values of Romany and examples of positive perception of life and their learning by the prismatic spectacles of reflection of perception of reality of social excluded in post-socialistic society. Values of Romany and positive perception of life is in the study perceived on the example of Romany fairy tales