D 2013

From Classroom to Courtroom: Preparing legal English students for the real world

CHOVANCOVÁ, Barbora

Basic information

Original name

From Classroom to Courtroom: Preparing legal English students for the real world

Name in Czech

Z učebny do soudní síně: Příprava studentů právní angličtiny pro praxi

Authors

CHOVANCOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Olomouc, Právní jazyk - od teorie k praxi (Legal Language - from Theory to Practice), p. 69-76, 8 pp. 2013

Publisher

Univerzita Palackého

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

RIV identification code

RIV/00216224:14640/13:00068655

Organization unit

Language Centre

ISBN

978-80-7409-068-4

Keywords (in Czech)

analýza potřeb; právní angličtina; angličtina pro specifické účley

Keywords in English

needs analysis; legal English; English for Specific Purposes; ESP

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 28/4/2014 17:26, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Abstract

V originále

The paper reports on the results of a needs analysis survey carried out among former graduates of the Faculty of Law with the aim of determining relevant current and future needs of law students and graduates concerning their English language instruction. The outcomes of the research will be used in the innovation of language courses that is currently underway at the Language Centre of Masaryk University as part of the “Impact” project. Apart from reporting the results of the survey, which will affect the redesign of the syllabus for course “English for Students of Law”, the paper argues that there is a need for what can be termed “transferred needs analysis” whereby the target needs of students in the ESP classroom are specified not by the actual students but by former graduates whose “in-service” perspective is based on their actual working experience.

In Czech

Článek podává rozbor výsledků analýzy potřeb provedené na PrF MU mezi čerstvými absolventy s cílem stanovit priority pro inovaci kurzů odborné angličtiny. Ukazuje se, že potřeby studentů je nutné stanovit s ohledem na aktuální potřeby in-service studentů stejně jako reálné jazykové potřeby, které budou studenti potřebovat až za několik let po absolvování kurzu.