Detailed Information on Publication Record
2013
From Classroom to Courtroom: Preparing legal English students for the real world
CHOVANCOVÁ, BarboraBasic information
Original name
From Classroom to Courtroom: Preparing legal English students for the real world
Name in Czech
Z učebny do soudní síně: Příprava studentů právní angličtiny pro praxi
Authors
CHOVANCOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Olomouc, Právní jazyk - od teorie k praxi (Legal Language - from Theory to Practice), p. 69-76, 8 pp. 2013
Publisher
Univerzita Palackého
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/00216224:14640/13:00068655
Organization unit
Language Centre
ISBN
978-80-7409-068-4
Keywords (in Czech)
analýza potřeb; právní angličtina; angličtina pro specifické účley
Keywords in English
needs analysis; legal English; English for Specific Purposes; ESP
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 28/4/2014 17:26, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
V originále
The paper reports on the results of a needs analysis survey carried out among former graduates of the Faculty of Law with the aim of determining relevant current and future needs of law students and graduates concerning their English language instruction. The outcomes of the research will be used in the innovation of language courses that is currently underway at the Language Centre of Masaryk University as part of the “Impact” project. Apart from reporting the results of the survey, which will affect the redesign of the syllabus for course “English for Students of Law”, the paper argues that there is a need for what can be termed “transferred needs analysis” whereby the target needs of students in the ESP classroom are specified not by the actual students but by former graduates whose “in-service” perspective is based on their actual working experience.
In Czech
Článek podává rozbor výsledků analýzy potřeb provedené na PrF MU mezi čerstvými absolventy s cílem stanovit priority pro inovaci kurzů odborné angličtiny. Ukazuje se, že potřeby studentů je nutné stanovit s ohledem na aktuální potřeby in-service studentů stejně jako reálné jazykové potřeby, které budou studenti potřebovat až za několik let po absolvování kurzu.