Detailed Information on Publication Record
2013
Edukace osob s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami
OPATŘILOVÁ, DagmarBasic information
Original name
Edukace osob s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami
Name in Czech
Edukace osob s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami
Name (in English)
Education of Persons with Severe Disability and Multiple Disability
Authors
OPATŘILOVÁ, Dagmar (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, 186 pp. 2013
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00068679
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6221-4
Keywords (in Czech)
Žák s těžkým postižením; základní škola speciální; edukace; intervence; podpora; terapie; výzkumný projekt.
Keywords in English
a student with severe disabilities; special school; education; intervention; support; therapy; research project.
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 9/10/2013 16:25, Mgr. Martina Dvořáková
V originále
Monografie se zabývá edukací osob s těžkým zdravotním postižením a souběžným postižením více vadami. Sleduje nové pohledy a přístupy k cílové skupině v kontextu profesionální edukace. Poslední kapitola pátá prezentuje výzkumný projekt autorky, který byl zaměřen na analýzu současného stavu edukace žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami.
In English
The monograph deals with the education of persons with severe disabilities and multiple disabilities. It pursues new insights and approaches to the target group in the context of professional education. The last fifth chapter presents a research project of the author that is focused on the analysis of the current state of education for children with severe and multiple disabilities.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|