PEŠKOVÁ, Karolína. Die Rolle der Visualisierungen für das Lernen landeskundlicher Inhalte in gegenwärtigen DaF-Lehrwerken: Ergebnisse einer Lehrwerkanalyse und Lehrerinterviews (The role of visuals for teaching culture in German textbooks: results of a textbook analysis and teacher interviews). In Bildung und Sprachen in Europa. Education and Languages in Europe. 2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Die Rolle der Visualisierungen für das Lernen landeskundlicher Inhalte in gegenwärtigen DaF-Lehrwerken: Ergebnisse einer Lehrwerkanalyse und Lehrerinterviews
Name in Czech Role vizuálií pro výuku reálií v současných učebnicích němčiny: výsledky analýzy učebnic a rozhovorů s učiteli
Name (in English) The role of visuals for teaching culture in German textbooks: results of a textbook analysis and teacher interviews
Authors PEŠKOVÁ, Karolína.
Edition Bildung und Sprachen in Europa. Education and Languages in Europe, 2013.
Other information
Original language German
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) vizuálie; reálie; analýza; učebnice; rozhovor; učitel
Keywords in English visual; teaching culture; textbook; interview; teacher
Changed by Changed by: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Changed: 25/6/2013 16:01.
Abstract (in Czech)
Prezentace navazuje svým obsahem na článek ve stejnojmenném sborníku a shrnuje hlavní zjištění analýzy učebnic a rozhovorů s učiteli na téma vizuálie pro výuku reálií v učebnicích němčiny.
Abstract (in English)
Following the content of the proceeding paper of the same name, the presentation summarizes the main findings of a textbook analysis and teacher interviews on the topic of visuals for teaching culture in German language textbooks.
PrintDisplayed: 28/4/2024 16:32