HOLEŠINSKÁ, Andrea a Pavlína JEZDINSKÁ. Administrativní hranice jako překážka pro destinační management. In KLÍMOVÁ, Viktorie a Vladimír ŽÍTEK. XVI. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků. Valtice 19.-21. června 2013. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. s. 610-616. ISBN 978-80-210-6257-3. doi:10.5817/CZ.MUNI.P210-6257-2013-77. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Administrativní hranice jako překážka pro destinační management
Název česky Administrativní hranice jako překážka pro destinační management
Název anglicky Administrative bounderies as a barrier to destination management
Autoři HOLEŠINSKÁ, Andrea (203 Česká republika, garant, domácí) a Pavlína JEZDINSKÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, XVI. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků. Valtice 19.-21. června 2013, od s. 610-616, 7 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14560/13:00081884
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-6257-3
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-6257-2013-77
UT WoS 000358519700078
Klíčová slova česky Destinační management; spolupráce; administrativní hranice
Klíčová slova anglicky Destination management; cooperation; administrative boundaries
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Bc. Hana Bohrnová, Ph.D., učo 179999. Změněno: 18. 3. 2016 08:28.
Anotace
Destinační management je vyspělá forma spolupráce mezi aktéry cestovního ruchu (Bieger, 1996), kteří byli situací na trhu donuceni se z role konkurentů transformovat do role partnerů, a získat tak konkurenční výhodu na trhu. Článek se zabývá spolupráci v rámci destinace, kterou protínají administrativní hranice. Aplikována je síťová analýza, která má poukázat na nevýhody a slabá místa zkoumané problematiky na případu destinací Krkonoše a Český ráj. Na základě rozhovorů a dotazníkového šetření byly hodnoceny tři principy destinačního managementu (Holešinská, 2007), tj. komunikace, spolupráce a koordinace. Respondenty byly dvě destinační společnosti a dotčené krajské úřady.
Anotace anglicky
Destination management is a mature form of cooperation among stakeholders in tourism (Bieger, 1996) that were forced to transfer their roles from competitors to partners and thus to gain the competitive advantage. The paper deals with the cooperation within a destination that is divided by administrative boundaries. The network analysis is practised to explain disadvantages and weaknesses of the issue on the case of Krkonoše and Český ráj. On the basis of interviews and questionnaires the three principles of destination management (Holešinská, 2007), e.g. communication, cooperation, and coordination were evaluated. Respondents of the research were two destination management organizations and concerned regional authorities.
Návaznosti
MUNI/A/0749/2012, interní kód MUNázev: Ekonomické přínosy cestovního ruchu pro regionální a lokální ekonomiku (Akronym: EPCR II)
Investor: Masarykova univerzita, Ekonomické přínosy cestovního ruchu pro regionální a lokální ekonomiku, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 04:02