Detailed Information on Publication Record
2013
Administrativní hranice jako překážka pro destinační management
HOLEŠINSKÁ, Andrea and Pavlína JEZDINSKÁBasic information
Original name
Administrativní hranice jako překážka pro destinační management
Name in Czech
Administrativní hranice jako překážka pro destinační management
Name (in English)
Administrative bounderies as a barrier to destination management
Authors
HOLEŠINSKÁ, Andrea (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Pavlína JEZDINSKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, XVI. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků. Valtice 19.-21. června 2013, p. 610-616, 7 pp. 2013
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/00216224:14560/13:00081884
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-80-210-6257-3
UT WoS
000358519700078
Keywords (in Czech)
Destinační management; spolupráce; administrativní hranice
Keywords in English
Destination management; cooperation; administrative boundaries
Tags
Reviewed
Změněno: 18/3/2016 08:28, Mgr. Bc. Hana Bohrnová, Ph.D.
V originále
Destinační management je vyspělá forma spolupráce mezi aktéry cestovního ruchu (Bieger, 1996), kteří byli situací na trhu donuceni se z role konkurentů transformovat do role partnerů, a získat tak konkurenční výhodu na trhu. Článek se zabývá spolupráci v rámci destinace, kterou protínají administrativní hranice. Aplikována je síťová analýza, která má poukázat na nevýhody a slabá místa zkoumané problematiky na případu destinací Krkonoše a Český ráj. Na základě rozhovorů a dotazníkového šetření byly hodnoceny tři principy destinačního managementu (Holešinská, 2007), tj. komunikace, spolupráce a koordinace. Respondenty byly dvě destinační společnosti a dotčené krajské úřady.
In English
Destination management is a mature form of cooperation among stakeholders in tourism (Bieger, 1996) that were forced to transfer their roles from competitors to partners and thus to gain the competitive advantage. The paper deals with the cooperation within a destination that is divided by administrative boundaries. The network analysis is practised to explain disadvantages and weaknesses of the issue on the case of Krkonoše and Český ráj. On the basis of interviews and questionnaires the three principles of destination management (Holešinská, 2007), e.g. communication, cooperation, and coordination were evaluated. Respondents of the research were two destination management organizations and concerned regional authorities.
Links
MUNI/A/0749/2012, interní kód MU |
|