KLAPALOVÁ, Alena a Radoslav ŠKAPA. Specificities of Reverse Logistics in Services. In Levent Altinay. 6th international conference on services mamagement. 1. vyd. Oxford: Oxford Brookes University. s. 778-793. ISBN 978-1-873640-81-4. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Specificities of Reverse Logistics in Services
Autoři KLAPALOVÁ, Alena (203 Česká republika, garant, domácí) a Radoslav ŠKAPA (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Oxford, 6th international conference on services mamagement, od s. 778-793, 16 s. 2013.
Nakladatel Oxford Brookes University
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14560/13:00068702
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-1-873640-81-4
Klíčová slova anglicky reverse logistics; service business; reasons for involvement; customer and market orientation; planning; manager’ view
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D., učo 1126. Změněno: 14. 10. 2013 11:48.
Anotace
Objective: The main objectives were focused on gather information about reverse logistics management in services and to find the expected differences in some managerial issues of service companies concerning reverse logistics. Methodology/Approach: As the methodological approach exploratory research with some features of descriptive survey was applied. The data were collected through personal interviews with representatives of companies, divided for the purpose of analysis into groups of service-offering companies and groups of others industries. Statistical methods (frequency analysis, crosstabs, Chi-squared, Mann-Whitney U and t-tests) were applied to obtain the results. Major findings: The basic findings show on several differences between management of reverse logistics in services compared to other industries. The major difference relates to motivation to reverse logistics: Services are typically driven by customers and by marketing goals, whereas industrial companies see the reverse logistics also as a tool to fulfill the (environmental, social…) requirements of other stakeholders. Conclusions: Survey results show that reverse flows are not the problem as well as the challenge for management only for manufacturing companies but for services as well and offers several opportunities for future research. Implications: Paper can have both managerial and theoretical implications through extending the existed knowledge gap of RL in services. Target audience: The paper is targeted especially on two target audience – for managers of service companies (gaining some new knowledge about RL in their business) and for university teachers in service management.
Návaznosti
MUNI/A/0762/2012, interní kód MUNázev: Výzkum vybraných aspektů řízení zpětných toků
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum vybraných aspektů řízení zpětných toků, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 10:59