CÍDLOVÁ, Hana, Anna BAYEROVÁ a Eva TRNOVÁ. The Relevance of Health and Environmental Education in Chemistry for Pupils of Czech Secondary Schools and School-leavers. The Anthropologist. Kamla-Raj, 2013, roč. 16, 1-2, s. 111-115. ISSN 0972-0073.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Relevance of Health and Environmental Education in Chemistry for Pupils of Czech Secondary Schools and School-leavers
Autoři CÍDLOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí), Anna BAYEROVÁ (203 Česká republika) a Eva TRNOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání The Anthropologist, Kamla-Raj, 2013, 0972-0073.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Indie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 0.051
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00066233
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
UT WoS 000323112000012
Klíčová slova anglicky Czech Curriculum;Obligatory Outcomes; Pupils Interest; Subject Topics
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 15. 3. 2018 15:46.
Anotace
The aim of the authors of this article was to find out how much importance Czech pupils and schoolleavers who are not professionally engaged in chemistry attach to those topics of Health and Environmental Education included among the obligatory outcomes in Chemistry for Lower Secondary Schools. The research was carried out by means of a questionnaire administrated to 576 pupils aged 14-18 years and 122 school-leavers (people with finished education). The conclusion was that as for subjective respondents’ opinion on the importance of learned skill outcomes, the respondents preferred topics of Health Education to those of Environmental Education. Moreover, the authors have found that the interest in prevention and first aid increases with growing age of the respondents. The pupils’ interest in environmental topics is very low. On the contrary, school-leavers show an overwhelming interest in chemistry of nutrition and in environmental protection. This discrepancy should probably be solved by better motivation of pupils in the future.
Návaznosti
GAP407/10/0514, projekt VaVNázev: Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy
Investor: Grantová agentura ČR, Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy
VytisknoutZobrazeno: 26. 7. 2024 00:27