TRNOVÁ, Eva, Josef TRNA and Petr NOVÁK. The Roles of Demonstration Experiments in Science Education. In M. Costa, B. Dorio, M. Kireš. HSci2013. Educating for Science and through Science. Košice (Slovakia): P. J. Šafarik University, Košice. Slovakia, 2013, p. 244-250. ISBN 978-989-98032-2-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The Roles of Demonstration Experiments in Science Education
Name in Czech Role demonstračních experimentů v přírodovědném vzdělávání
Authors TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr NOVÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Košice (Slovakia), HSci2013. Educating for Science and through Science, p. 244-250, 7 pp. 2013.
Publisher P. J. Šafarik University, Košice. Slovakia
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00066234
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-989-98032-2-0
Keywords (in Czech) konstruktivismus; demonstrační experiment; přírodovědné vzdělávání
Keywords in English constructivism; demonstration experiment; science education
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Changed: 26/2/2017 21:57.
Abstract
Demonstration experiments have a place in today's science teaching/learning. The study presents our design-based research outcomes in the form of appropriate methods of implementation of demonstration experiments in science education. The appropriate inclusion of the demonstration experiment in science education may help to better understand the nature of experiments and to increase required educational objectives.
Abstract (in Czech)
Demonstrační experimenty mají své místo v dnešní přírodovědné výuce. Studie prezentuje naše konstrukční výzkumné výstupy v podobě vhodných metod implementace demonstračních experimentů do přírodovědného vzdělávání. Vhodná inkluze demonstračních experimentů do přírodovědného vzdělávání může napomoci lepšímu porozumění experimentům a zlepšení vzdělávacích výstupů.
Links
GAP407/11/0262, research and development projectName: Kvalita kurikula a výuky v oborech školního vzdělávání
Investor: Czech Science Foundation
PrintDisplayed: 25/4/2024 16:26