Detailed Information on Publication Record
2013
Respect between Pupils and School Staff - One of the Characteristic Features of Inclusion
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana and Jiří HAVELBasic information
Original name
Respect between Pupils and School Staff - One of the Characteristic Features of Inclusion
Name in Czech
Respekt mezi žáky a školskými pracovníky - jeden z charakteristických rysů inkluze
Authors
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jiří HAVEL (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
The New Educational Review, Toruň, Wydawnictwo Adam Marszalek, 2013, 1732-6729
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Poland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Impact factor
Impact factor: 0.149 in 2012
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00068783
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Primární vzdělávání; speciální vzdělávací potřeby; inkluze; respekt; výzkum.
Keywords in English
Primary education; special educational needs; inclusion; respect; research.
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 4/3/2020 15:22, Dana Nesnídalová
V originále
We perceive communication, cooperation, application of differentiation and individualization, maximum expectation from pupils and respect among participants of education, as characteristic features of inclusive education. In this paper we carry out qualitative and quantitative analyses of data gained from six selected indicators relating to respect in Czech primary schools, which we perceive as a necessary condition for inclusion. As a research tool we used the Czech version of the questionnaire Framework for self-evaluation of conditions of education 2007 (Kratochvílová, Havel, 2012), from which we have selected criteria specifying the characteristics of respect and analysed them.
In Czech
Komunikaci, spolupráci, aplikaci diferenciace a individualizace, maximální očekávání od žáků a respekt mezi účastníky vzdělání vnímáme jako charakteristické rysy inkluzivního vzdělání. V tomto příspěvku provádíme kvalitativní a kvantitativní analýzu dat získaných ze šesti vybraných indikátorů vztahujících se k respektu v českých primárních školách. Jako výzkumný nástroj jsme užívali českou verzi dotazníku Rámec pro hodnocení podmínek vzdělání 2007 (Kratochvílová, Havel, 2012), z kterého jsme vybrali specifická kritéria respektu a analyzovali je.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
| ||
MUNI/A/0072/2012, interní kód MU |
|