Detailed Information on Publication Record
2013
Science Teacher Professional Development in Education of Gifted Students
TRNOVÁ, Eva, Josef TRNA and Jana ŠKRABÁNKOVÁBasic information
Original name
Science Teacher Professional Development in Education of Gifted Students
Name in Czech
Profesní rozvoj přírodovědných učitelů ve vzdělávání nadaných žáků
Authors
TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jana ŠKRABÁNKOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
Journal of Educational and Instructional Studies in The World, Ankara, Turkey, Gazi University, 2013, 2146-7463
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Turkey
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00068809
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
výuková metoda; nadání; profesní vývoj učitelů; přírodovědné vzdělávání
Keywords in English
educational method; giftedness; teacher professional development; science education
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 26/2/2017 21:56, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
V originále
The study presents our research findings of students’ educational preferences and examples of concrete suitable teaching/learning methods based on experimentation for gifted students. These teaching/learning methods especially motivational have to be implemented in continuous professional development of science teachers. Used research method is design-based research.
In Czech
Studie prezentuje naše výzkumná zjištění o studentských vzdělávacích preferencích a příklady konkrétních výukových metod pro nadané žáky. Tyto výukové metody, zejména motivační, by měly být implementovány do trvalého profesního rozvoje přírodovědných učitelů. Použitou výzkumnou metodou je konstrukční výzkum.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|