J 2013

Science Teacher Professional Development in Education of Gifted Students

TRNOVÁ, Eva, Josef TRNA and Jana ŠKRABÁNKOVÁ

Basic information

Original name

Science Teacher Professional Development in Education of Gifted Students

Name in Czech

Profesní rozvoj přírodovědných učitelů ve vzdělávání nadaných žáků

Authors

TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jana ŠKRABÁNKOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

Journal of Educational and Instructional Studies in The World, Ankara, Turkey, Gazi University, 2013, 2146-7463

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Turkey

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00068809

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

výuková metoda; nadání; profesní vývoj učitelů; přírodovědné vzdělávání

Keywords in English

educational method; giftedness; teacher professional development; science education

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 26/2/2017 21:56, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Abstract

V originále

The study presents our research findings of students’ educational preferences and examples of concrete suitable teaching/learning methods based on experimentation for gifted students. These teaching/learning methods especially motivational have to be implemented in continuous professional development of science teachers. Used research method is design-based research.

In Czech

Studie prezentuje naše výzkumná zjištění o studentských vzdělávacích preferencích a příklady konkrétních výukových metod pro nadané žáky. Tyto výukové metody, zejména motivační, by měly být implementovány do trvalého profesního rozvoje přírodovědných učitelů. Použitou výzkumnou metodou je konstrukční výzkum.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education