TRNOVÁ, Eva, Josef TRNA and Jana ŠKRABÁNKOVÁ. Science Teacher Professional Development in Education of Gifted Students. Journal of Educational and Instructional Studies in The World. Ankara, Turkey: Gazi University, 2013, vol. 3, No 2, p. 13-17. ISSN 2146-7463.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Science Teacher Professional Development in Education of Gifted Students
Name in Czech Profesní rozvoj přírodovědných učitelů ve vzdělávání nadaných žáků
Authors TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jana ŠKRABÁNKOVÁ (203 Czech Republic).
Edition Journal of Educational and Instructional Studies in The World, Ankara, Turkey, Gazi University, 2013, 2146-7463.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Turkey
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00068809
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) výuková metoda; nadání; profesní vývoj učitelů; přírodovědné vzdělávání
Keywords in English educational method; giftedness; teacher professional development; science education
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Changed: 26/2/2017 21:56.
Abstract
The study presents our research findings of students’ educational preferences and examples of concrete suitable teaching/learning methods based on experimentation for gifted students. These teaching/learning methods especially motivational have to be implemented in continuous professional development of science teachers. Used research method is design-based research.
Abstract (in Czech)
Studie prezentuje naše výzkumná zjištění o studentských vzdělávacích preferencích a příklady konkrétních výukových metod pro nadané žáky. Tyto výukové metody, zejména motivační, by měly být implementovány do trvalého profesního rozvoje přírodovědných učitelů. Použitou výzkumnou metodou je konstrukční výzkum.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 7/5/2024 03:54