VAĎUROVÁ, Helena. Inclusive Education - How to Understand it Today? Eisenstadt: Weber verlag Eisenstadt in Verlagsgemeinschaft mit der Pädagogischen Hochshule Burgenland, 2013, p. 69-78. ISBN 978-3-85253-456-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inclusive Education - How to Understand it Today?
Name in Czech Současné pojetí inkluzivního vzdělávání
Authors VAĎUROVÁ, Helena.
Edition Eisenstadt, p. 69-78, 10 pp. 2013.
Publisher Weber verlag Eisenstadt in Verlagsgemeinschaft mit der Pädagogischen Hochshule Burgenland
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Austria
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-3-85253-456-5
Keywords (in Czech) inkluzivní vzdělávání; integrace; speciální vzdělávací potřeby; sociální model positžení, práva
Keywords in English inclusive education; integration; documents; special educational needs; social model of disability; rights
Tags International impact
Changed by Changed by: PhDr. Helena Vaďurová, Ph.D., M.Sc., učo 44568. Changed: 16/7/2013 11:31.
Abstract
The education of students with special education needs has undergone important changes in the last twenty years. The concepts of integration and inclusion, mainstreaming, education for all and education as a human right belong among the most frequently mentioned terms. The article offers an overview of the historical development of the concept of inclusive education and its position in international documents, statements and research. Furthermore, it defines the concepts of integration and inclusion and offers an overview of widely recognized definitions of inclusive education.
Abstract (in Czech)
Vzdělávání osob se speciálními vzdělávacími potřebami prošlo v posledních 20 letech výraznými proměnami. Text se věnuje problematice vývoje inkluzivního vzdělávání v širším kontextu, jeho zasazení do mezinárodních dokumentů a vymezení z pohledu modelů chápání postižení. Dále vymezuje pojem inkluzivní vzdělávání v kontextu vzdělávání v hlavním vzdělávacím proudu a integraci.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 23/6/2024 13:56