ČEVELÍČEK, Michal, Romana PLCHOVÁ and Roman HYTYCH. Research of Case Formulation skills and Reflexive Capacity in trainees as parts of Personal Therapeutic Approach. In 2013 Meeting of the Society for the Exploration of Psychotherapy Integration. 2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Research of Case Formulation skills and Reflexive Capacity in trainees as parts of Personal Therapeutic Approach
Name in Czech Výzkum dovedností formulace případu a reflexivní kapacity u frekventantů psychoterapeutického výcviku coby součástí Osobního terapeutického přístupu
Authors ČEVELÍČEK, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Romana PLCHOVÁ (203 Czech Republic) and Roman HYTYCH (203 Czech Republic).
Edition 2013 Meeting of the Society for the Exploration of Psychotherapy Integration, 2013.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Spain
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14230/13:00066268
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech) psychoterapeutický výcvik; frekventant; formulace případu; integrace; Výcvik integrace v psychoterapii
Keywords in English psychotherapy training; trainee; case formulation; integration; Training in Psychotherapy Integration
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Michal Čevelíček, Ph.D., učo 173055. Changed: 28/11/2013 11:11.
Abstract
Case Formulation as a psychotherapy training and practice tool may provide both structure and necessary flexibility for its integration into a Personal Therapeutic Approach. Personal Therapeutic Approach involves both Case Formulation skills created through particular learning processes and adapted Case Formulation models. We will present results of an analysis of integrative Case Formulation skills gained during two years of the Training in Psychotherapy Integration. Our research uses different categories to grasp the trainees' gained skills. We will present a core category "Reflexive Capacity" which serves as a tool of understanding trainees‘experience. Crucial concepts within Case Formulation and Reflexive Capacity are elaborated after two years of Grounded Theory analysis.
Abstract (in Czech)
Formulace případu může coby nástroj psychoterapeutického výcviku a praxe poskytovat strukturu i flexibilitu, které jsou třeba k její integraci v rámci Osobního terapeutického přístupu. Osobní terapeutický přístup zahrnuje jak dovednosti formulace případu získávané v průběhu výcviku, tak osvojované formulační modely. Představíme výsledky analýzy dovedností formulace případu, které v průběhu dvou let nabyli frekventanti Výcviku integrace v psychoterapii. Ve výzkumu využíváme k zachycení dovedností různých kategorií. Představíme základní kategorii "reflexivní kapacita", která může sloužit jako pomůcka při snaze porozumět zkušenostem frekventantů. Zásadní koncepty budou představeny po dvou letech analýzy využívající metody Zakotvené teorie.
Links
GAP407/11/0141, research and development projectName: Utváření integrativní psychoterapeutické perspektivy: analýza výcviku integrace v psychoterapii
Investor: Czech Science Foundation, Formation of an Integrative Perspective in Psychotherapy: Analysis of the Training in Psychotherapy Integration
PrintDisplayed: 28/5/2024 16:01