Detailed Information on Publication Record
2013
Profesní kompetence učitele mateřské školy
SYSLOVÁ, ZoraBasic information
Original name
Profesní kompetence učitele mateřské školy
Name (in English)
Kindergartens Teacher´s Quality Standards
Authors
SYSLOVÁ, Zora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
první. Praha, 158 pp. 2013
Publisher
Grada Publishing a.s.
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00069005
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-247-4309-7
Keywords (in Czech)
kvalifikace; profesní kompetence; profesní rozvoj; sebereflexe; standardy kvality učitele
Keywords in English
qualifications; professional competence; professional development; self-reflection; teacher`s quality standards
Tags
Reviewed
Změněno: 14/3/2014 11:54, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Publikace se snaží podat přehled o specifických kompetencích učitele mateřské školy a upozornit na nutnost pedagogické sebereflexe. Ta je společně s podporou ze strany ředitelů mateřských škol zásadním předpokladem profesního rozvoje učitelů a celkového zkvalitňování předškolního vzdělávání. V centru pozornosti stojí materiál Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy, který je přílohou publikace. Jeho proces tvorby včetně ověřování tohoto hodnotícího nástroje je popsán v jedné z kapitol. Součástí publikace jsou také případové studie, které jsou věnovány procesu podpory profesního rozvoje ve dvou mateřských školách.
In English
The book tries to give an overview of the specific competencies kindergarten teacher and to highlight the need for teacher self-reflection. That is, with the support of the directors of kindergartens essential professional development of teachers and the overall improvement of preprimary education. The focus is on material Framework of Professional Qualities Kindergarten Teacher, which is annexed to the publication. His creative process, including verification of the tool is described in one of the chapters. Also the case studies that focus on the process of fostering professional development in two kindergartens are included.