B 2013

Profesní kompetence učitele mateřské školy

SYSLOVÁ, Zora

Basic information

Original name

Profesní kompetence učitele mateřské školy

Name (in English)

Kindergartens Teacher´s Quality Standards

Authors

SYSLOVÁ, Zora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

první. Praha, 158 pp. 2013

Publisher

Grada Publishing a.s.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00069005

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-247-4309-7

Keywords (in Czech)

kvalifikace; profesní kompetence; profesní rozvoj; sebereflexe; standardy kvality učitele

Keywords in English

qualifications; professional competence; professional development; self-reflection; teacher`s quality standards

Tags

Reviewed
Změněno: 14/3/2014 11:54, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Abstract

V originále

Publikace se snaží podat přehled o specifických kompetencích učitele mateřské školy a upozornit na nutnost pedagogické sebereflexe. Ta je společně s podporou ze strany ředitelů mateřských škol zásadním předpokladem profesního rozvoje učitelů a celkového zkvalitňování předškolního vzdělávání. V centru pozornosti stojí materiál Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy, který je přílohou publikace. Jeho proces tvorby včetně ověřování tohoto hodnotícího nástroje je popsán v jedné z kapitol. Součástí publikace jsou také případové studie, které jsou věnovány procesu podpory profesního rozvoje ve dvou mateřských školách.

In English

The book tries to give an overview of the specific competencies kindergarten teacher and to highlight the need for teacher self-reflection. That is, with the support of the directors of kindergartens essential professional development of teachers and the overall improvement of preprimary education. The focus is on material Framework of Professional Qualities Kindergarten Teacher, which is annexed to the publication. His creative process, including verification of the tool is described in one of the chapters. Also the case studies that focus on the process of fostering professional development in two kindergartens are included.

Files attached

Profesni_kompetence_ucitele_materske_skoly_4.zlom.pdf
Request the author's version of the file