e 2013

Standardy předškolního vzdělávání aneb potřebnost Konkretizovaných očekávaných výstupů

SYSLOVÁ, Zora

Basic information

Original name

Standardy předškolního vzdělávání aneb potřebnost Konkretizovaných očekávaných výstupů

Name (in English)

Standards for pre-primary education, or the need for particularized expected outcomes

Authors

Edition

Praha, 26 pp. Poradce ředitelky – Management školy, duben 2013, 2013

Publisher

dr. Raabe s.r.o.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Přehledové a vzdělávací texty

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISSN

Keywords (in Czech)

standardy; předškolní vzdělávání; kvalita

Keywords in English

standards; preprimary education; quality

Tags

Reviewed
Změněno: 17/3/2014 08:40, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se zamýšlí nad pojmem standard a jeho vztahem k hodnocení výsledků předškolního vzdělávání. Upozorňuje na možná úskalí při práci s Konkretizovanými očekávanými výstupy. Hledá vztahy mezi standardy, Konkretizovanými očekávanými výstupy a evaluačními nástroji. Snaží se na příkladech ukázat možná rizika, ale i přínosy Konkretizovaných očekávaných výstupů. Přináší zamyšlení nad současnou situací mateřských škol a vzdělávání dětí předškolního věku podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.

In English

The contribution examines the concept of standard and its relationship to the evaluation of preprimary education. Highlights the potential pitfalls when working with a Specific expected outcomes. Finding relationships between standards, concretized the expected outcomes and evaluation units instruments. Trying to show examples of possible risks but also the benefits of particularized expected outcomes. It brings reflection on the current situation of schools and education of preschool children under the Framework Educational Program for Pre-primary Education.