Detailed Information on Publication Record
2013
Standardy předškolního vzdělávání aneb potřebnost Konkretizovaných očekávaných výstupů
SYSLOVÁ, ZoraBasic information
Original name
Standardy předškolního vzdělávání aneb potřebnost Konkretizovaných očekávaných výstupů
Name (in English)
Standards for pre-primary education, or the need for particularized expected outcomes
Authors
Edition
Praha, 26 pp. Poradce ředitelky – Management školy, duben 2013, 2013
Publisher
dr. Raabe s.r.o.
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Přehledové a vzdělávací texty
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISSN
Keywords (in Czech)
standardy; předškolní vzdělávání; kvalita
Keywords in English
standards; preprimary education; quality
Tags
Reviewed
Změněno: 17/3/2014 08:40, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zamýšlí nad pojmem standard a jeho vztahem k hodnocení výsledků předškolního vzdělávání. Upozorňuje na možná úskalí při práci s Konkretizovanými očekávanými výstupy. Hledá vztahy mezi standardy, Konkretizovanými očekávanými výstupy a evaluačními nástroji. Snaží se na příkladech ukázat možná rizika, ale i přínosy Konkretizovaných očekávaných výstupů. Přináší zamyšlení nad současnou situací mateřských škol a vzdělávání dětí předškolního věku podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.
In English
The contribution examines the concept of standard and its relationship to the evaluation of preprimary education. Highlights the potential pitfalls when working with a Specific expected outcomes. Finding relationships between standards, concretized the expected outcomes and evaluation units instruments. Trying to show examples of possible risks but also the benefits of particularized expected outcomes. It brings reflection on the current situation of schools and education of preschool children under the Framework Educational Program for Pre-primary Education.