LINKESCHOVÁ, Dana. Úvod do moderní inženýrské pedagogiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 142 s. ISBN 9788021061774.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Úvod do moderní inženýrské pedagogiky
Authors LINKESCHOVÁ, Dana.
Edition 1. vyd. Brno, 142 s. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome Book on a specialized topic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
ISBN 9788021061774
Keywords (in Czech) inženýrská pedagogika, metody vzdělávání technických předmětů, tvořivost, návyky pro moderního učitele
Tags Munipress
Changed by The record has been imported from the library system. Changed: 8/8/2022 14:35.
Abstract
Tato kniha vznikla pro potřeby učitelů v odborném vzdělávání. Nejprve v teoretických otázkách navazuje na publikaci A. Melezínka (1994) a objasňuje základní pojmy i historii inženýrské pedagogiky. Pro potřeby přípravy konkrétního vyučování a jeho metod se nejvíce ztotožňuji s knihou T. Kotrby a L. Laciny (2011). Jsou v ní živým a názorným způsobem podrobně rozvedeny jednotlivé metody a postupy při vyučování. Jednotlivé kapitoly v této knize jsou doplněny Kontrolními otázkami a úkoly pro potřeby opakování i zkoušky. Je třeba knihu číst a studovat kritickým způsobem nejlépe s tužkou v ruce a prověřit ji svými vlastními zkušenostmi z praxe, svého studia i osobního života.
Abstract (in English)
This book was written for the teachers in professional education. The book follows up on the theoretical questions in the publication by A. Melezinek (1994) in the first part and clears out the basic terms and history of civil engineering. For the needs in preparations of a specific lecture and its methods I honour the book T. Kotrba and L. Lacina (2011) the most. They talk about the methods and procedures while having the lecture in a very live and practical way. All the chapters in the book are completed with the Control questions and tasks for review and examination. It is necessary to read and study the book with the critical eye, best with a pencil in hand, and challenge it with reader’s own experiences and knowledge he/she has from his/her school years, his/her praxis or everyday personal life.
PrintDisplayed: 1/7/2024 06:04