VLČKOVÁ, Kateřina, Iva HUDEČKOVÁ a Kateřina ŠVEJDÍKOVÁ. Comparison of Psychometric Properties of Foreign Language Learner Strategy Inventories: SILL, LSUS, and LASSI in their Czech Adaptation. In Konference Evropské asociace pro osvojování druhého jazyka - EUROSLA 2013. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Comparison of Psychometric Properties of Foreign Language Learner Strategy Inventories: SILL, LSUS, and LASSI in their Czech Adaptation
Autoři VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí), Iva HUDEČKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Kateřina ŠVEJDÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Konference Evropské asociace pro osvojování druhého jazyka - EUROSLA 2013, 2013.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Program konference
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00066301
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky strategie učení; psychometrické vlastnosti inventářů; cizí jazyk; gymnázia; SILL; LASSI; LSUS
Klíčová slova anglicky learner strategies; psychometrical properties of inventories; foreign language; upper secondary comprehensive schools in Czech Republic; SILL; LASSI; LSUS
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 23. 11. 2021 23:12.
Anotace
Foreign language learning strategies (FLLS) are an important concept in theory, research of second language acquisition, language learning and teaching. For measuring declared FLLS use, inventories based on previous inductive research from early stages of FLLS research were developed. This study compares psychometric qualities of 3 mainly used FLLS inventories: SILL – Strategy Inventory for Language Learning (Oxford 1990), LSUS – Language Strategy Use Survey (Cohen, Oxford, Chi 2002), and LASSI – Learning and Study Strategies Inventory (Weinstein, Schulte, Palmer 2002). These inventories were translated and adapted for Czech conditions (SILL: Vlčková 2007, LASSI: Hudečková 2012), one was partially standardized (LUSC: Vlčková, Přikrylová 2011). All three inventories were completed in a random order one week after each other by the same 126 students (17-18 years old) from upper secondary comprehensive schools in 2012. The FLLS use was x = 3.02 (SD = 0.41) for SILL on 5-point scale; x = 2.66 (SD = 0.31) for LSUS on 4-point scale; and x = 2.77 (SD = 0.28) for LASSI on 5-point scale. Regarding concurrent validity, the scores of strategy use of all three inventories were inter-correlated. The strongest correlation were between SILL and LSUS (R = 0.66). Reliability coefficient Cronbach s alpha reached an acceptable level for all the inventories: 0.91 for SILL (with 72 items), 0.91 for LSUS (89 items), and 0.82 for LASSI (80 items). The order of administration of inventories affected the reliability. Predictive power of the inventories for students achievement was the best at LASSI: Correlation of strategy use score with school mark was significant for all three inventories - positive for SILL (R = -0.20) and LSUS (R = -0.20), and negative for LASSI (R = 0.22) – students with worse marks used strategies more. Correlation of strategy score with self-assessment of the language competence were significant only for LASSI (R = 0.34), not for SILL and LSUS.
Anotace česky
Strategie učení přestavují základní koncept v teorii osvojování cizího jazyka. K jejich zjišťování bylo vyvinuto několik nástrojů. Příspěvek srovnává psychometrické vlastnosti a schopnost predikce vzdělávacích výsledků u 3 nejpoužívanějších dotazníků v jejich českých adaptacích: SILL – Strategy Inventory for Language Learning (Oxford, 1990, adaptace Vlčková, 2007), LSUS – Language Strategy Use Survey (Cohen, Oxford, Chi 2002, adaptace a částečná standardizace Vlčková, Přikrylová, 2011) a LASSI – Learning and Study Strategies Inventory (Weinstein, Schulte, Palmer 2002, překlad Hudečková, 2012). Nástroje byly v náhodném pořadí administrovány 126 gymnazistům ve věku 17-18 let (69 % dívky). 73 % žáků se učilo angličtinu, nejčastěji 8-10 let. Strategie byly používány průměrně 3,02 (SD = 0.41) u SILL a 2,77 (SD = 0.28) u LASSI na 5-bodové škále a 2,66 (SD = 0.31) u LSUS na 4-bodové škále. Co se týče souběžné validity, skóre všech nástrojů byly korelované na p < 0,05: nejsilněji u SILL/LSUS (R = 0,66), méně u LASSI/LSUS (R = 0,43) a LASSI/ SILL (R = 0,41). Reliabilita byla nejvyšší u SILL (Cronbachovo alfa = 0,91, 72 položek), poté LSUS (C.a. = 0,91, 89 položek) a LASSI (C.a. = 0,82, 80 položek). U všech inventářů byla vyšší pro muže. Pořadí administrace nástroje mělo vliv na reliabilitu. Nejlépe predikoval vzdělávací výsledky LASSI. Korelace se známkou byla signifikantní u všech nástrojů (p < 0,05), se sebehodnocením znalosti jazyka pouze u LASSI (R = 0,34, p < 0,05), který měří nejvýrazněji metakognici.
Návaznosti
GAP407/12/0432, projekt VaVNázev: Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií
Investor: Grantová agentura ČR, Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
Conference_poster_EUROSLA23_VlckovaHudeckovaSvejdikova_Comparison_GAP407120432.pdf Licence Creative Commons  Verze souboru Vlčková, K. 28. 3. 2014

Vlastnosti

Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1120964/Conference_poster_EUROSLA23_VlckovaHudeckovaSvejdikova_Comparison_GAP407120432.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1120964/Conference_poster_EUROSLA23_VlckovaHudeckovaSvejdikova_Comparison_GAP407120432.pdf
Adresa do Správce
https://is.muni.cz/auth/publication/1120964/Conference_poster_EUROSLA23_VlckovaHudeckovaSvejdikova_Comparison_GAP407120432.pdf?info
Ze světa do Správce
https://is.muni.cz/publication/1120964/Conference_poster_EUROSLA23_VlckovaHudeckovaSvejdikova_Comparison_GAP407120432.pdf?info
Vloženo
Pá 28. 3. 2014 10:02, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
  • osoba Mgr. Kateřina Sýkorová, Ph.D., učo 221263
  • osoba Mgr. Iva Hudečková, učo 221844
  • osoba doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Kateřina Sýkorová, Ph.D., učo 221263
  • osoba Mgr. Iva Hudečková, učo 221844
  • osoba doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594
Atributy
 

Conference_poster_EUROSLA23_VlckovaHudeckovaSvejdikova_Comparison_GAP407120432.pdf

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1120964/Conference_poster_EUROSLA23_VlckovaHudeckovaSvejdikova_Comparison_GAP407120432.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1120964/Conference_poster_EUROSLA23_VlckovaHudeckovaSvejdikova_Comparison_GAP407120432.pdf
Typ souboru
PDF (application/pdf)
Velikost
323,9 KB
Hash md5
f1ba4783c6256dca09604fdd673eafb5
Vloženo
Pá 28. 3. 2014 10:02

Conference_poster_EUROSLA23_VlckovaHudeckovaSvejdikova_Comparison_GAP407120432.txt

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1120964/Conference_poster_EUROSLA23_VlckovaHudeckovaSvejdikova_Comparison_GAP407120432.txt
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1120964/Conference_poster_EUROSLA23_VlckovaHudeckovaSvejdikova_Comparison_GAP407120432.txt
Typ souboru
holý text (text/plain)
Velikost
4,8 KB
Hash md5
56739826928a3b9e50fdd7fd5987ae8b
Vloženo
Pá 28. 3. 2014 10:03
eurosla2013_poster_Vlckova.pdf   Verze souboru Vlčková, K. 2. 9. 2013

Vlastnosti

Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1120964/eurosla2013_poster_Vlckova.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1120964/eurosla2013_poster_Vlckova.pdf
Adresa do Správce
https://is.muni.cz/auth/publication/1120964/eurosla2013_poster_Vlckova.pdf?info
Ze světa do Správce
https://is.muni.cz/publication/1120964/eurosla2013_poster_Vlckova.pdf?info
Vloženo
Po 2. 9. 2013 11:55, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
  • osoba Mgr. Kateřina Sýkorová, Ph.D., učo 221263
  • osoba Mgr. Iva Hudečková, učo 221844
  • osoba doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Kateřina Sýkorová, Ph.D., učo 221263
  • osoba Mgr. Iva Hudečková, učo 221844
  • osoba doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594
Atributy
 

eurosla2013_poster_Vlckova.pdf

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1120964/eurosla2013_poster_Vlckova.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1120964/eurosla2013_poster_Vlckova.pdf
Typ souboru
PDF (application/pdf)
Velikost
209,4 KB
Hash md5
e2baad549d63c3ee53d0d0b613c7d5b9
Vloženo
Po 2. 9. 2013 11:55

eurosla2013_poster_Vlckova.txt

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1120964/eurosla2013_poster_Vlckova.txt
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1120964/eurosla2013_poster_Vlckova.txt
Typ souboru
holý text (text/plain)
Velikost
4,7 KB
Hash md5
ff6b0862c8b6f8073dedb8d717a08a85
Vloženo
Po 2. 9. 2013 11:57
Vytisknout
Nahlásit neoprávněně vložený soubor Zobrazeno: 29. 3. 2024 01:40