Detailed Information on Publication Record
2013
Kapitoly z etopedie I. Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti
VOJTOVÁ, VěraBasic information
Original name
Kapitoly z etopedie I. Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti
Name (in English)
Aspects of Special Education for Children with Behavioural Disorders. Current Approaches to Children with Behavioural and Emotional Disorders
Authors
Edition
3. vyd. Brno, 136 pp. 2013
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome
Odborná kniha
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
ISBN
978-80-210-6311-2
Keywords (in Czech)
etopedie, pedopatologie, defektologie, mládež vyžadující zvláštní péči, teorie a praxe etopedie, integrace, inkluze, perspektivní orientace, diagnostické modely, sociální začlenění, individualita, prevence, intervence, resocializace, rehabilitace, maladaptivní chování, delikvence
Keywords in English
special education for children with behavioural disorders, behavioural disorder, youth with special care needs, theory and practice, integration, inclusion, forward orientation, assessment models, social inclusion, individuality, prevention, intervention, resocialisation, psycho-social rehabilitation, maladaptive behaviour, delinquency
Tags
Změněno: 10/10/2013 11:50, Mgr. Martina Dvořáková
V originále
Učební text je určen studentům speciální pedagogiky a sociální pedagogiky pro studium oboru etopedie. V textu jsou rozpracovaná témata: etopedie jako obor speciální pedagogiky, etopedie jako speciálně pedagogický proces, terminologie oboru, problematika dětí a mladistvých s poruchou emocí a chování ve speciálně pedagogickém kontextu a klasifikace poruch chování. Témata jsou rozpracovaná z pohledu českých i zahraničních přístupů v současné době.
In English
The target group for this textbook is the students of special needs and social education study programmes. This book comprises the basic issues of special needs education for children with behavioural disorders, e.g. the conceptual framework of special needs education, its terminology, classification of behavioural disorders and situation of children with the disorders in general. The author approaches the subject from current national as well as international perspectives, with regard to the recent developments in this area.