B 2013

Kapitoly z etopedie I. Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti

VOJTOVÁ, Věra

Basic information

Original name

Kapitoly z etopedie I. Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti

Name (in English)

Aspects of Special Education for Children with Behavioural Disorders. Current Approaches to Children with Behavioural and Emotional Disorders

Authors

Edition

3. vyd. Brno, 136 pp. 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Type of outcome

Odborná kniha

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

ISBN

978-80-210-6311-2

Keywords (in Czech)

etopedie, pedopatologie, defektologie, mládež vyžadující zvláštní péči, teorie a praxe etopedie, integrace, inkluze, perspektivní orientace, diagnostické modely, sociální začlenění, individualita, prevence, intervence, resocializace, rehabilitace, maladaptivní chování, delikvence

Keywords in English

special education for children with behavioural disorders, behavioural disorder, youth with special care needs, theory and practice, integration, inclusion, forward orientation, assessment models, social inclusion, individuality, prevention, intervention, resocialisation, psycho-social rehabilitation, maladaptive behaviour, delinquency

Tags

Změněno: 10/10/2013 11:50, Mgr. Martina Dvořáková

Abstract

V originále

Učební text je určen studentům speciální pedagogiky a sociální pedagogiky pro studium oboru etopedie. V textu jsou rozpracovaná témata: etopedie jako obor speciální pedagogiky, etopedie jako speciálně pedagogický proces, terminologie oboru, problematika dětí a mladistvých s poruchou emocí a chování ve speciálně pedagogickém kontextu a klasifikace poruch chování. Témata jsou rozpracovaná z pohledu českých i zahraničních přístupů v současné době.

In English

The target group for this textbook is the students of special needs and social education study programmes. This book comprises the basic issues of special needs education for children with behavioural disorders, e.g. the conceptual framework of special needs education, its terminology, classification of behavioural disorders and situation of children with the disorders in general. The author approaches the subject from current national as well as international perspectives, with regard to the recent developments in this area.