VOJTOVÁ, Věra. Kapitoly z etopedie I. Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti (Aspects of Special Education for Children with Behavioural Disorders. Current Approaches to Children with Behavioural and Emotional Disorders). 3. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 136 pp. ISBN 978-80-210-6311-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kapitoly z etopedie I. Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti
Name (in English) Aspects of Special Education for Children with Behavioural Disorders. Current Approaches to Children with Behavioural and Emotional Disorders
Authors VOJTOVÁ, Věra.
Edition 3. vyd. Brno, 136 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome Book on a specialized topic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
ISBN 978-80-210-6311-2
Keywords (in Czech) etopedie, pedopatologie, defektologie, mládež vyžadující zvláštní péči, teorie a praxe etopedie, integrace, inkluze, perspektivní orientace, diagnostické modely, sociální začlenění, individualita, prevence, intervence, resocializace, rehabilitace, maladaptivní chování, delikvence
Keywords in English special education for children with behavioural disorders, behavioural disorder, youth with special care needs, theory and practice, integration, inclusion, forward orientation, assessment models, social inclusion, individuality, prevention, intervention, resocialisation, psycho-social rehabilitation, maladaptive behaviour, delinquency
Tags Munipress
Changed by Changed by: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Changed: 10/10/2013 11:50.
Abstract
Učební text je určen studentům speciální pedagogiky a sociální pedagogiky pro studium oboru etopedie. V textu jsou rozpracovaná témata: etopedie jako obor speciální pedagogiky, etopedie jako speciálně pedagogický proces, terminologie oboru, problematika dětí a mladistvých s poruchou emocí a chování ve speciálně pedagogickém kontextu a klasifikace poruch chování. Témata jsou rozpracovaná z pohledu českých i zahraničních přístupů v současné době.
Abstract (in English)
The target group for this textbook is the students of special needs and social education study programmes. This book comprises the basic issues of special needs education for children with behavioural disorders, e.g. the conceptual framework of special needs education, its terminology, classification of behavioural disorders and situation of children with the disorders in general. The author approaches the subject from current national as well as international perspectives, with regard to the recent developments in this area.
PrintDisplayed: 27/4/2024 18:11