PROCHÁZKOVÁ, Lenka. Inovativní didaktické náměty využitelné u problematiky poruch příjmu potravy (Innovative didactic suggestions for teaching eating disorders). In Miroslav Kopecký, Kateřina Kikalová, Jitka Tomanová. Antropologicko-psychologicko-sociální aspekty podpory zdraví a výchovy ke zdraví. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, p. 349-355. ISBN 978-80-244-3472-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inovativní didaktické náměty využitelné u problematiky poruch příjmu potravy
Name in Czech Inovativní didaktické náměty využitelné u problematiky poruch příjmu potravy
Name (in English) Innovative didactic suggestions for teaching eating disorders
Authors PROCHÁZKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Olomouc, Antropologicko-psychologicko-sociální aspekty podpory zdraví a výchovy ke zdraví, p. 349-355, 7 pp. 2013.
Publisher Univerzita Palackého v Olomouci
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00069160
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-244-3472-8
Keywords in English results of researches; didactic suggestions; eating disorders;
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D., učo 92125. Changed: 25/3/2014 14:48.
Abstract
V současné době se poruchy příjmu potravy vyskytují u stále mladší populace dětí. S touto problematikou se často setkávají nejen rodiče a blízcí příbuzní, ale také pedagogové, kteří ve škole mohou zpozorovat příznaky těchto onemocnění. V rámci několika výzkumných šetření, které jsme realizovali, a jejichž sumarizované výsledky představujeme v tomto příspěvku, vyplynula potřeba samotných pedagogů o vytvoření didaktických námětů zabývající se touto problematikou.
Abstract (in English)
Currently, eating disorders occur in children younger and younger populations. These issues often face not only parents and close relatives, but also teachers at the school who may experience symptoms of these diseases. In several research investigations that we have carried out, and the summarized results presented in this paper, demonstrated the need to establish themselves teachers teaching subjects dealing with this issue.
PrintDisplayed: 21/8/2024 01:28