D 2013

Inovativní didaktické náměty využitelné u problematiky poruch příjmu potravy

PROCHÁZKOVÁ, Lenka

Basic information

Original name

Inovativní didaktické náměty využitelné u problematiky poruch příjmu potravy

Name in Czech

Inovativní didaktické náměty využitelné u problematiky poruch příjmu potravy

Name (in English)

Innovative didactic suggestions for teaching eating disorders

Authors

PROCHÁZKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Olomouc, Antropologicko-psychologicko-sociální aspekty podpory zdraví a výchovy ke zdraví, p. 349-355, 7 pp. 2013

Publisher

Univerzita Palackého v Olomouci

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00069160

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-244-3472-8

Keywords in English

results of researches; didactic suggestions; eating disorders;

Tags

Reviewed
Změněno: 25/3/2014 14:48, PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D.

Abstract

V originále

V současné době se poruchy příjmu potravy vyskytují u stále mladší populace dětí. S touto problematikou se často setkávají nejen rodiče a blízcí příbuzní, ale také pedagogové, kteří ve škole mohou zpozorovat příznaky těchto onemocnění. V rámci několika výzkumných šetření, které jsme realizovali, a jejichž sumarizované výsledky představujeme v tomto příspěvku, vyplynula potřeba samotných pedagogů o vytvoření didaktických námětů zabývající se touto problematikou.

In English

Currently, eating disorders occur in children younger and younger populations. These issues often face not only parents and close relatives, but also teachers at the school who may experience symptoms of these diseases. In several research investigations that we have carried out, and the summarized results presented in this paper, demonstrated the need to establish themselves teachers teaching subjects dealing with this issue.