Detailed Information on Publication Record
2013
Inovativní didaktické náměty využitelné u problematiky poruch příjmu potravy
PROCHÁZKOVÁ, LenkaBasic information
Original name
Inovativní didaktické náměty využitelné u problematiky poruch příjmu potravy
Name in Czech
Inovativní didaktické náměty využitelné u problematiky poruch příjmu potravy
Name (in English)
Innovative didactic suggestions for teaching eating disorders
Authors
PROCHÁZKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Olomouc, Antropologicko-psychologicko-sociální aspekty podpory zdraví a výchovy ke zdraví, p. 349-355, 7 pp. 2013
Publisher
Univerzita Palackého v Olomouci
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00069160
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-244-3472-8
Keywords in English
results of researches; didactic suggestions; eating disorders;
Tags
Reviewed
Změněno: 25/3/2014 14:48, PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D.
V originále
V současné době se poruchy příjmu potravy vyskytují u stále mladší populace dětí. S touto problematikou se často setkávají nejen rodiče a blízcí příbuzní, ale také pedagogové, kteří ve škole mohou zpozorovat příznaky těchto onemocnění. V rámci několika výzkumných šetření, které jsme realizovali, a jejichž sumarizované výsledky představujeme v tomto příspěvku, vyplynula potřeba samotných pedagogů o vytvoření didaktických námětů zabývající se touto problematikou.
In English
Currently, eating disorders occur in children younger and younger populations. These issues often face not only parents and close relatives, but also teachers at the school who may experience symptoms of these diseases. In several research investigations that we have carried out, and the summarized results presented in this paper, demonstrated the need to establish themselves teachers teaching subjects dealing with this issue.