ŠVAŘÍČEK, Roman and Milan POL. O hledání začátku a nalézání nejednoznačnosti (On looking for a beginning and founding a ambiguity). Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 5-9. ISSN 1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2013-2-3-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name O hledání začátku a nalézání nejednoznačnosti
Name (in English) On looking for a beginning and founding a ambiguity
Authors ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Milan POL (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Brno, p. 5-9, 5 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Popularizing texts and activities
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Full text Digitální knihovna FF
RIV identification code RIV/00216224:14210/13:00069201
Organization unit Faculty of Arts
ISSN 1803-7437
Doi http://dx.doi.org/10.5817/SP2013-2-3-1
Keywords in English educational research; good and evil in education
Tags rivok, RIVZ
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D., učo 12302. Changed: 17/4/2014 21:51.
Abstract
Cílem monotematického čísla Dobro a zlo ve výchově bylo v prvé řadě pozastavit se u základních otázek výchovy a ve druhé řadě otevřít prostor polemickým příspěvkům, které z různých úhlů pohledu zkoumají výchovu a vzdělávání. Výzva pro autory byla záměrně široce koncipována, abychom na prostoru dvojčísla mohli pokrýt tři roviny uvažování o morálních otázkách výchovy a vzdělávání: subjektivní, objektivní a transcendentní rovinu. Do redakce přišlo nezvykle velké množství příspěvků, ze kterých jsme nakonec vybrali osm.
Abstract (in English)
The aim of monothematic issue titled Good and Evil in education was primarily to investigate the fundamental questions of education and to open a space for polemical contributions that the different perspectives concerning education and training. The call for papers for the authors was deliberately broadly conceived, to the double issue of space to cover three levels of thinking about the moral issues of education: subjective, objective and transcendent level.
PrintDisplayed: 27/6/2024 10:52