c 2013

Didaktika odborných předmětů technického charakteru

FRIEDMANN, Zdeněk and Pavel PECINA

Basic information

Original name

Didaktika odborných předmětů technického charakteru

Name (in English)

Didactics of technical subjects

Authors

FRIEDMANN, Zdeněk and Pavel PECINA

Edition

1. vyd. Brno, 88 pp. 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Type of outcome

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6300-6

Keywords (in Czech)

: didaktika, oborová didaktika, speciální didaktika, didaktika odborných předmětů, uplatňování didaktických zásad v odborných předmětech, výukové cíle a obsah vzdělávání ve výuce odborných předmětů, učební úlohy, aktivizující výukové metody ve výuce odborných předmětů

Keywords in English

didactics, didactics, special didactics, didactics of technical subjects, application of teaching principles in vocational subjects, learning objectives and content of education in teaching vocational subjects, teaching jobs, activating teaching methods in teaching vocational subjects

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 19/2/2014 14:00, Mgr. Martina Dvořáková

Abstract

V originále

Předložený učební text je věnován problematice didaktiky odborných technických předmětů na středních odborných školách. Pozornost je zaměřena na výukové cíle, obsah výuky a aplikaci didaktických zásad, výukových metod, organizačních forem a materiálních prostředků ve výuce odborných předmětů na středních odborných školách. Součástí příloh jsou konkrétní ukázky (exkurze, příprava na výuku, e-learningový kurz).

In English

Presented textbook is devted to didactics of technical subjects in secondary vocational schools. Attention is focused on the learning objectives, content, teaching and application of teaching principles, teaching methods, organizational forms and material resources in the teaching of vocational subjects in secondary schools. The appendixes are concrete examples (excursions, preparation for teaching, e-learning course).