FRIEDMANN, Zdeněk and Pavel PECINA. Didaktika odborných předmětů technického charakteru (Didactics of technical subjects). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 88 pp. ISBN 978-80-210-6300-6. 2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Didaktika odborných předmětů technického charakteru
Name (in English) Didactics of technical subjects
Authors FRIEDMANN, Zdeněk and Pavel PECINA.
Edition 1. vyd. Brno, 88 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6300-6
Keywords (in Czech) : didaktika, oborová didaktika, speciální didaktika, didaktika odborných předmětů, uplatňování didaktických zásad v odborných předmětech, výukové cíle a obsah vzdělávání ve výuce odborných předmětů, učební úlohy, aktivizující výukové metody ve výuce odborných předmětů
Keywords in English didactics, didactics, special didactics, didactics of technical subjects, application of teaching principles in vocational subjects, learning objectives and content of education in teaching vocational subjects, teaching jobs, activating teaching methods in teaching vocational subjects
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Changed: 19/2/2014 14:00.
Abstract
Předložený učební text je věnován problematice didaktiky odborných technických předmětů na středních odborných školách. Pozornost je zaměřena na výukové cíle, obsah výuky a aplikaci didaktických zásad, výukových metod, organizačních forem a materiálních prostředků ve výuce odborných předmětů na středních odborných školách. Součástí příloh jsou konkrétní ukázky (exkurze, příprava na výuku, e-learningový kurz).
Abstract (in English)
Presented textbook is devted to didactics of technical subjects in secondary vocational schools. Attention is focused on the learning objectives, content, teaching and application of teaching principles, teaching methods, organizational forms and material resources in the teaching of vocational subjects in secondary schools. The appendixes are concrete examples (excursions, preparation for teaching, e-learning course).
PrintDisplayed: 19/4/2024 09:51