TRNA, Josef. How to educate and train science teachers in IBSE experimentation. In N. Callaos, J. V. Carrasquero, A. Oropeza, A. Tremante, F. Welsch. IMSCI 2013. The 7th International Multi-Conference on Society, Cybernetics and Informatics. Proceedings. Orlando, USA: International Institute of Informatics and Systemics, 2013, p. 176-180. ISBN 978-1-936338-83-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name How to educate and train science teachers in IBSE experimentation
Name in Czech Jak motivovat vzdělávat a trénovat přírodovědné učitele v IBSE experimentování
Authors TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Orlando, USA, IMSCI 2013. The 7th International Multi-Conference on Society, Cybernetics and Informatics. Proceedings. p. 176-180, 5 pp. 2013.
Publisher International Institute of Informatics and Systemics
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher United States of America
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00069302
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-1-936338-83-2
Keywords (in Czech) experimenty; motivace; přírodovědné vzdělávání; příprava učitelů; učitelské profesní dovednosti.
Keywords in English experiments; inquiry-based science education; taxonomy; science education; teacher training
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 16/3/2018 10:47.
Abstract
Inquiry-Based Science Education (IBSE) is considered to be an innovative educational method which has a strong motivational effect on students and teachers. The presented research tries to answer questions aimed at: the characteristics of experiments at each of the IBSE levels, principles for applying IBSE experiments, and teacher training methods suitable for IBSE experimentation. A mixed research method combining a theoretical comparative analysis and design-based research, was used. The taxonomy of IBSE experiments and the principles for their implementation into teaching/learning science must be added to pre-service and in-service science teacher training. This task is performed by the European project PROFILES.
Abstract (in Czech)
Badatelsky zaměřené přírodovědné vzdělávání (IBSE) je považováno za inovativní vzdělávací metodu studentů i učitelů. Prezentovaný výzkum se snaží odpovědět na otázky zaměřené na: charakteristiky experimentů v jednotlivých úrovních IBSE, principy aplikace IBSE experimentů a přípravu učitelů pro přiměřené IBSE experimentování. Jsou použity kombinované výzkumné metody, zejména teoretická srovnávací analýza a konstrukční výzkum. Taxonomie IBSE experimentů a principy jejich aplikace v přírodovědné výuce musí být vloženy do univerzitního i dalšího vzdělávání přírodovědných učitelů. Tento úkol realizuje Evropský projekt PROFILES.
Links
266589, interní kód MUName: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Acronym: PROFILES)
Investor: European Union, Cooperation
PrintDisplayed: 25/8/2024 17:32