Detailed Information on Publication Record
2013
How to educate and train science teachers in IBSE experimentation
TRNA, JosefBasic information
Original name
How to educate and train science teachers in IBSE experimentation
Name in Czech
Jak motivovat vzdělávat a trénovat přírodovědné učitele v IBSE experimentování
Authors
TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Orlando, USA, IMSCI 2013. The 7th International Multi-Conference on Society, Cybernetics and Informatics. Proceedings. p. 176-180, 5 pp. 2013
Publisher
International Institute of Informatics and Systemics
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
United States of America
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00069302
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-1-936338-83-2
Keywords (in Czech)
experimenty; motivace; přírodovědné vzdělávání; příprava učitelů; učitelské profesní dovednosti.
Keywords in English
experiments; inquiry-based science education; taxonomy; science education; teacher training
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 16/3/2018 10:47, Dana Nesnídalová
V originále
Inquiry-Based Science Education (IBSE) is considered to be an innovative educational method which has a strong motivational effect on students and teachers. The presented research tries to answer questions aimed at: the characteristics of experiments at each of the IBSE levels, principles for applying IBSE experiments, and teacher training methods suitable for IBSE experimentation. A mixed research method combining a theoretical comparative analysis and design-based research, was used. The taxonomy of IBSE experiments and the principles for their implementation into teaching/learning science must be added to pre-service and in-service science teacher training. This task is performed by the European project PROFILES.
In Czech
Badatelsky zaměřené přírodovědné vzdělávání (IBSE) je považováno za inovativní vzdělávací metodu studentů i učitelů. Prezentovaný výzkum se snaží odpovědět na otázky zaměřené na: charakteristiky experimentů v jednotlivých úrovních IBSE, principy aplikace IBSE experimentů a přípravu učitelů pro přiměřené IBSE experimentování. Jsou použity kombinované výzkumné metody, zejména teoretická srovnávací analýza a konstrukční výzkum. Taxonomie IBSE experimentů a principy jejich aplikace v přírodovědné výuce musí být vloženy do univerzitního i dalšího vzdělávání přírodovědných učitelů. Tento úkol realizuje Evropský projekt PROFILES.
Links
266589, interní kód MU |
|