D 2013

How to educate and train science teachers in IBSE experimentation

TRNA, Josef

Basic information

Original name

How to educate and train science teachers in IBSE experimentation

Name in Czech

Jak motivovat vzdělávat a trénovat přírodovědné učitele v IBSE experimentování

Authors

TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Orlando, USA, IMSCI 2013. The 7th International Multi-Conference on Society, Cybernetics and Informatics. Proceedings. p. 176-180, 5 pp. 2013

Publisher

International Institute of Informatics and Systemics

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

United States of America

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00069302

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-1-936338-83-2

Keywords (in Czech)

experimenty; motivace; přírodovědné vzdělávání; příprava učitelů; učitelské profesní dovednosti.

Keywords in English

experiments; inquiry-based science education; taxonomy; science education; teacher training

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 16/3/2018 10:47, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

Inquiry-Based Science Education (IBSE) is considered to be an innovative educational method which has a strong motivational effect on students and teachers. The presented research tries to answer questions aimed at: the characteristics of experiments at each of the IBSE levels, principles for applying IBSE experiments, and teacher training methods suitable for IBSE experimentation. A mixed research method combining a theoretical comparative analysis and design-based research, was used. The taxonomy of IBSE experiments and the principles for their implementation into teaching/learning science must be added to pre-service and in-service science teacher training. This task is performed by the European project PROFILES.

In Czech

Badatelsky zaměřené přírodovědné vzdělávání (IBSE) je považováno za inovativní vzdělávací metodu studentů i učitelů. Prezentovaný výzkum se snaží odpovědět na otázky zaměřené na: charakteristiky experimentů v jednotlivých úrovních IBSE, principy aplikace IBSE experimentů a přípravu učitelů pro přiměřené IBSE experimentování. Jsou použity kombinované výzkumné metody, zejména teoretická srovnávací analýza a konstrukční výzkum. Taxonomie IBSE experimentů a principy jejich aplikace v přírodovědné výuce musí být vloženy do univerzitního i dalšího vzdělávání přírodovědných učitelů. Tento úkol realizuje Evropský projekt PROFILES.

Links

266589, interní kód MU
Name: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Acronym: PROFILES)
Investor: European Union, Cooperation