ŠEĎOVÁ, Klára and Roman ŠVAŘÍČEK. Zpátky ke kořenům etnografické práce (Back to the roots of ethnographic work). 2013. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Zpátky ke kořenům etnografické práce |
Name (in English) | Back to the roots of ethnographic work |
Authors | ŠEĎOVÁ, Klára (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Roman ŠVAŘÍČEK (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | 2013. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Organization of a workshop |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14210/13:00066352 |
Organization unit | Faculty of Arts |
Keywords in English | qualitative research; methods; workshop |
Tags | rivok |
Changed by | Changed by: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Changed: 2/2/2014 13:53. |
Abstract |
---|
Jak interpretovat a analyzovat sebraná data? Cílem interpretace je vyhnout se neporozumění, přehlédnutí a špatného čtení se záměrem správně porozumět textu, respektive terénu. My se však pokusíme tento postup trochu poupravit a vyjít od textu, který je plný prázdných míst a nedokončených výpovědí. Dílna se bude zaměřovat na to, jak interpretovat data takovým způsobem, abychom zaprvé adekvátně porozuměli danému textu, který je vždy nedokončený a zadruhé byli schopni číst daný text tvořivým způsobem, který povede k nové interpretaci přirozeného až banálního pedagogického světa. Ukážeme, že je pro odkrytí významů jednotlivých situací a výpovědí nutné provést několik analytických kroků, které budou na dílně předmětem výkladu a skupinové práce účastníků. |
Abstract (in English) |
---|
How to interpret and analyze the collected data? The aim of interpretation is to avoid misunderstandings, omissions and wrong reading with a view to properly understand the text, or terrain. However, we will try to tweak the process a bit and come out of the text, which is full of empty spaces and unfinished statements. The workshop will focus on how to interpret the data in such a way that we first understand adequately a given text, which is always unfinished and secondly be able to read the text in a creative way that will lead to a new interpretation to the natural banal educational world. We show that for uncovering the meanings of situations and testimony necessary to make several analytical steps that will be a workshop on the subject of interpretation and group work participants. |
Links | |
---|---|
GA13-23578S, research and development project | Name: Učitel a žáci v dialogickém vyučování |
Investor: Czech Science Foundation, Teacher and pupils in dialogic teaching |
PrintDisplayed: 5/10/2024 13:08