Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1122959, author = {Mareš, Jan and Vlčková, Kateřina}, article_location = {Brno}, article_number = {4}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-4-455}, keywords = {quantitative educational research; research report standard; publication standard; empirical studies; APA style; Czech educational science journals}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {K metodologickým standardům kvantitativních studií v pedagogice: Jak psát o výzkumných zjištěních?}, url = {http://www.ped.muni.cz/pedor/}, volume = {23}, year = {2013} }
TY - JOUR ID - 1122959 AU - Mareš, Jan - Vlčková, Kateřina PY - 2013 TI - K metodologickým standardům kvantitativních studií v pedagogice: Jak psát o výzkumných zjištěních? JF - Pedagogická orientace VL - 23 IS - 4 SP - 455-477 EP - 455-477 PB - ČPdS SN - 12114669 KW - quantitative educational research KW - research report standard KW - publication standard KW - empirical studies KW - APA style KW - Czech educational science journals UR - http://www.ped.muni.cz/pedor/ L2 - http://www.ped.muni.cz/pedor/ N2 - Cílem studie je přispět do debaty ohledně metodologické kvality a standardů kvantitativního výzkumu a prezentace a publikace jeho zjištění. Ve studii nejprve diskutujeme o tom, proč vlastně publikovat výsledky výzkumu, a následně pojednáváme, jak o výzkumu a jeho výsledcích psát. Teoretickým východiskem jsou zahraniční publikační standardy (např. APA, AERA) a metodologická literatura. V druhé části studie na základě analýzy obsahových požadavků českých recenzovaných časopisů a významných konferencí k pedagogickému výzkumu se věnujeme tomu, co je explicitně požadováno a co by bylo vhodné v současnosti v českém prostředí požadovat od výzkumů a empirických studií v pedagogice, a to i v kontextu mezinárodních úzů či standardů. Z analýzy vyplynulo, že časopisy a konferenční výbory metodologické požadavky či standard podrobněji nespecifikují a předpokládají jeho implicitní sdílení. ER -
MAREŠ, Jan and Kateřina VLČKOVÁ. K metodologickým standardům kvantitativních studií v pedagogice: Jak psát o výzkumných zjištěních? (Methodological standards of quantitative studies in educational sciences: How to write about research findings?). \textit{Pedagogická orientace}. Brno: ČPdS, 2013, vol.~23, No~4, p.~455-477. ISSN~1211-4669. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-4-455.
|