Ankara, Educational leaders as change agents: meeting an uncertain future: proceedings of the 21th Annual Conference of the European Network for Improving Research and Development in Educational Leadership and Management (ENIRDELM), Antalya, Turkey, 27th - 29th September 2012, od s. 187-197, 11 s. 2013
The text presents an advanced stage of processes of organizational learning in schools and their leadership, which is an empirical research funded by the Czech Science Foundation. The aim of the research is to find answers to questions of how organizational learning in schools is persued, what is specific about organizational learning in schools, and how it is managed and led. The text focuses on the metodological procedure from the qualitative stage of the survey to the quantitative as a crucial phase of the research, showing its logic and some of its difficulties.
Česky
V příspěvku autoři prezentují dílčí výsledky výzkumu zaměřeného na procesy organizačního učení a jejich vedení ve školách. Cílem výzkumu je nalézt odpovědi na otázky, které se týkají průběhu organizačního učení ve školách, jeho specifik a také toho, jak jsou procesy organizačního učení vedeny a řízeny. Autoři se zaměřují na metodologické postupy, poukazují na logickou návaznost kvalitativní a kvantitativní fáze výzkumu.
Návaznosti
GAP407/10/1197, projekt VaV
Název: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole
Investor: Grantová agentura ČR, Procesy organizačního učení a jejich vedení ve škole