ERČULJ, Justina, Andrej SAVARIN, Eric VERBIEST, Paul MAHIEU, Kristina MALMBERG, Torbjörn HORTLUND, Milan POL, Bohumíra LAZAROVÁ, Signe NEIMANE and Agnis GLEIZUPS. Developing leadership capacity for data-informed school improvement. In ENIRDELM 2013. Educational leadership: bridging the gap(s) between theory and practice: Portorož, Slovenia, 19.-21. September. 2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Developing leadership capacity for data-informed school improvement
Name in Czech Rozvoj kompetencí vedení pro zkvalitňování práce škol na základě dat
Authors ERČULJ, Justina (705 Slovenia), Andrej SAVARIN (705 Slovenia), Eric VERBIEST (528 Netherlands), Paul MAHIEU (56 Belgium), Kristina MALMBERG (752 Sweden), Torbjörn HORTLUND (752 Sweden), Milan POL (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Signe NEIMANE (428 Latvia) and Agnis GLEIZUPS (428 Latvia).
Edition ENIRDELM 2013. Educational leadership: bridging the gap(s) between theory and practice: Portorož, Slovenia, 19.-21. September, 2013.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovenia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/13:00069414
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) vedení škol; rozvoj škol; data o školách
Keywords in English school leadership; school management; data in schools
Tags rivok, RIVZ
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Changed: 15/4/2014 10:28.
Abstract
The workshop is devoted to the presentation of the DELECA project. The aim is to present the objectives of the Tempus project and its first results - conceptual framework focused of data-based development, baseline study and proposal of the study moduls for headteachers.
Abstract (in Czech)
Workshop byl věnován představení projektu Deleca. Autoři představili hlavní cíle a první výsledky projektu - teoretický rámec pro vedení škol založené na datech (důkazech), východiskovou studii o vzdělávání ředitelů škol v zúčastněných zemích, návrh modulů pro vzdělávání ředitelů škol.
PrintDisplayed: 20/4/2024 02:06