k 2013

Developing leadership capacity for data-informed school improvement

ERČULJ, Justina, Andrej SAVARIN, Eric VERBIEST, Paul MAHIEU, Kristina MALMBERG et. al.

Basic information

Original name

Developing leadership capacity for data-informed school improvement

Name in Czech

Rozvoj kompetencí vedení pro zkvalitňování práce škol na základě dat

Authors

ERČULJ, Justina (705 Slovenia), Andrej SAVARIN (705 Slovenia), Eric VERBIEST (528 Netherlands), Paul MAHIEU (56 Belgium), Kristina MALMBERG (752 Sweden), Torbjörn HORTLUND (752 Sweden), Milan POL (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Signe NEIMANE (428 Latvia) and Agnis GLEIZUPS (428 Latvia)

Edition

ENIRDELM 2013. Educational leadership: bridging the gap(s) between theory and practice: Portorož, Slovenia, 19.-21. September, 2013

Other information

Language

English

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovenia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/13:00069414

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

vedení škol; rozvoj škol; data o školách

Keywords in English

school leadership; school management; data in schools

Tags

Tags

International impact
Změněno: 15/4/2014 10:28, Mgr. Vendula Hromádková

Abstract

V originále

The workshop is devoted to the presentation of the DELECA project. The aim is to present the objectives of the Tempus project and its first results - conceptual framework focused of data-based development, baseline study and proposal of the study moduls for headteachers.

In Czech

Workshop byl věnován představení projektu Deleca. Autoři představili hlavní cíle a první výsledky projektu - teoretický rámec pro vedení škol založené na datech (důkazech), východiskovou studii o vzdělávání ředitelů škol v zúčastněných zemích, návrh modulů pro vzdělávání ředitelů škol.