Detailed Information on Publication Record
2013
Developing leadership capacity for data-informed school improvement
ERČULJ, Justina, Andrej SAVARIN, Eric VERBIEST, Paul MAHIEU, Kristina MALMBERG et. al.Basic information
Original name
Developing leadership capacity for data-informed school improvement
Name in Czech
Rozvoj kompetencí vedení pro zkvalitňování práce škol na základě dat
Authors
ERČULJ, Justina (705 Slovenia), Andrej SAVARIN (705 Slovenia), Eric VERBIEST (528 Netherlands), Paul MAHIEU (56 Belgium), Kristina MALMBERG (752 Sweden), Torbjörn HORTLUND (752 Sweden), Milan POL (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Signe NEIMANE (428 Latvia) and Agnis GLEIZUPS (428 Latvia)
Edition
ENIRDELM 2013. Educational leadership: bridging the gap(s) between theory and practice: Portorož, Slovenia, 19.-21. September, 2013
Other information
Language
English
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovenia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/13:00069414
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
vedení škol; rozvoj škol; data o školách
Keywords in English
school leadership; school management; data in schools
Tags
International impact
Změněno: 15/4/2014 10:28, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
The workshop is devoted to the presentation of the DELECA project. The aim is to present the objectives of the Tempus project and its first results - conceptual framework focused of data-based development, baseline study and proposal of the study moduls for headteachers.
In Czech
Workshop byl věnován představení projektu Deleca. Autoři představili hlavní cíle a první výsledky projektu - teoretický rámec pro vedení škol založené na datech (důkazech), východiskovou studii o vzdělávání ředitelů škol v zúčastněných zemích, návrh modulů pro vzdělávání ředitelů škol.