JUHAŇÁK, Libor. Analytika učení a dolování dat v oblasti e-learningu (Learning Analytics And Data Mining In E-Learning). In XXI. konference České asociace pedagogického výzkumu Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti. 2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analytika učení a dolování dat v oblasti e-learningu
Name (in English) Learning Analytics And Data Mining In E-Learning
Authors JUHAŇÁK, Libor (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition XXI. konference České asociace pedagogického výzkumu Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti, 2013.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/13:00069499
Organization unit Faculty of Arts
Keywords in English e-learning; learning analytics; educational data mining; big data; LMS
Tags rivok, RIVZ
Changed by Changed by: Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D., učo 217393. Changed: 3/3/2021 13:55.
Abstract
Příspěvek představuje a rozebírá dvě nově vznikající mezioborové výzkumné oblasti, které jsou označovány jako dolování dat ve vzdělávání (Educational Data Mining) a analytika učení (Learning Analytics). Práce shrnuje současný stav v oblastech EDM a LA a poukazuje na nejvýznamnější aktuální témata, kterými se výzkumníci v těchto oblastech zabývají. Dále popisuje některé z metod používaných v EDM a LA pro zkoumání unikátních typů dat z e-learningových systémů.
Abstract (in English)
The paper presents and reviews two emerging interdisciplinary research fields known as Educational Data Mining (EDM) and Learning Analytics (LA). The paper summarizes the current state of affairs in the fields of EDM and LA and points out current topics of interest in EDM and LA research community. In addition, it outlines some of methods used in EDM and LA for exploring the unique types of data from e-learning systems.
PrintDisplayed: 25/4/2024 18:20