k 2013

Analytika učení a dolování dat v oblasti e-learningu

JUHAŇÁK, Libor

Basic information

Original name

Analytika učení a dolování dat v oblasti e-learningu

Name (in English)

Learning Analytics And Data Mining In E-Learning

Authors

JUHAŇÁK, Libor (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

XXI. konference České asociace pedagogického výzkumu Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti, 2013

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/13:00069499

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords in English

e-learning; learning analytics; educational data mining; big data; LMS

Tags

Změněno: 3/3/2021 13:55, Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek představuje a rozebírá dvě nově vznikající mezioborové výzkumné oblasti, které jsou označovány jako dolování dat ve vzdělávání (Educational Data Mining) a analytika učení (Learning Analytics). Práce shrnuje současný stav v oblastech EDM a LA a poukazuje na nejvýznamnější aktuální témata, kterými se výzkumníci v těchto oblastech zabývají. Dále popisuje některé z metod používaných v EDM a LA pro zkoumání unikátních typů dat z e-learningových systémů.

In English

The paper presents and reviews two emerging interdisciplinary research fields known as Educational Data Mining (EDM) and Learning Analytics (LA). The paper summarizes the current state of affairs in the fields of EDM and LA and points out current topics of interest in EDM and LA research community. In addition, it outlines some of methods used in EDM and LA for exploring the unique types of data from e-learning systems.