Detailed Information on Publication Record
2013
Heads in the Cloud: Pros and Cons of Online Learning
ZOUNEK, Jiří and Petr SUDICKÝBasic information
Original name
Heads in the Cloud: Pros and Cons of Online Learning
Name in Czech
Být, či nebýt online: Výhody a nevýhody online vzdělávání
Authors
ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Petr SUDICKÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Praha, 8th conference reader DisCo 2013, p. 58-63, 6 pp. 2013
Publisher
Center for Higher Education Studies
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
RIV identification code
RIV/00216224:14210/13:00069509
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-86302-45-4
Keywords (in Czech)
e-learning; online technologie; výhody; nevýhody; pedagogický výzkum
Keywords in English
e-learning; online technologies; advantages; disadvantages; education research
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 1/2/2019 20:21, Mgr. Petr Sudický
V originále
The present paper deals with possible positive and negative experiences of using online technologies in teaching and learning. Here, the word possible is central as completely generally applicable issues may hardly be traced. The aim of the paper is to highlight such advantages and disadvantages of online learning that tend to recur rather frequently in a number of pedagogical situations and contexts.
In Czech
Příspěvek pojednává o možných pozitivech i negativech používání online technologií ve výuce a učení. Záměrně je použito slovo "možných", protože jen stěží lze totiž vymezit ty obecně platné. Obsahem příspěvku je proto výběr často uváděných výhod a nevýhod. Autoři příspěvku vycházejí z rozsáhlého a důkladného studia českých a zejména zahraničních odborných zdrojů, ale také z vlastních empirických výzkumů v oblasti vysokoškolského vzdělávání, které realizovali v posledních letech. Jednalo se o výzkumy využívající kvalitativní i kvantitativní výzkumné postupy.