D 2013

Heads in the Cloud: Pros and Cons of Online Learning

ZOUNEK, Jiří and Petr SUDICKÝ

Basic information

Original name

Heads in the Cloud: Pros and Cons of Online Learning

Name in Czech

Být, či nebýt online: Výhody a nevýhody online vzdělávání

Authors

ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Petr SUDICKÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Praha, 8th conference reader DisCo 2013, p. 58-63, 6 pp. 2013

Publisher

Center for Higher Education Studies

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

RIV identification code

RIV/00216224:14210/13:00069509

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-86302-45-4

Keywords (in Czech)

e-learning; online technologie; výhody; nevýhody; pedagogický výzkum

Keywords in English

e-learning; online technologies; advantages; disadvantages; education research

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 1/2/2019 20:21, Mgr. Petr Sudický

Abstract

V originále

The present paper deals with possible positive and negative experiences of using online technologies in teaching and learning. Here, the word possible is central as completely generally applicable issues may hardly be traced. The aim of the paper is to highlight such advantages and disadvantages of online learning that tend to recur rather frequently in a number of pedagogical situations and contexts.

In Czech

Příspěvek pojednává o možných pozitivech i negativech používání online technologií ve výuce a učení. Záměrně je použito slovo "možných", protože jen stěží lze totiž vymezit ty obecně platné. Obsahem příspěvku je proto výběr často uváděných výhod a nevýhod. Autoři příspěvku vycházejí z rozsáhlého a důkladného studia českých a zejména zahraničních odborných zdrojů, ale také z vlastních empirických výzkumů v oblasti vysokoškolského vzdělávání, které realizovali v posledních letech. Jednalo se o výzkumy využívající kvalitativní i kvantitativní výzkumné postupy.