D
2013
Modern technology and university students
ZOUNEK, Jiří, Lucie ROHLÍKOVÁ and Jana VEJVODOVÁ
Basic information
Original name
Modern technology and university students
Name in Czech
Moderní technologie a vysokoškolstí studenti
Authors
ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lucie ROHLÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jana VEJVODOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Praha, DisCo 2013: New technologies and media literacy education: 8th conference reader DisCo 2013, p. 181-187, 7 pp. 2013
Publisher
Center for Higher Education Studies
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
RIV identification code
RIV/00216224:14210/13:00069510
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
E-learning; ICT; studenti; vysoká škola; výzkum
Keywords in English
E-learning; ICT; students; higher education; education research
Tags
International impact, Reviewed
V originále
The paper is an outcome of a research project currently in progress, involving the Faculty of Arts, Masaryk University in Brno in cooperation with the Faculty of Pedagogy Education?, University of West Bohemia in Plzen. The objective is to study the learning process of the current generation of students with focus on using modern technologies and electronic sources for their studies. The paper contains a presentation of selected research findings including comparison with the previous qualitative research results. Characterization of different types of respondent relationships to using modern technologies and presenting the young generation`s opinions on e-learning and using ICT for their studies is a considerable part of this presentation.
In Czech
Příspěvek je výstupem výzkumného projektu, který probíhá ve spolupráci Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně a Pedagogické fakulty Západočeské univerzity v Plzni. Cílem je poznat proces učení současné generace studentů se zaměřením na využívání moderních technických prostředků a elektronických zdrojů při studiu. Příspěvek obsahuje prezentaci vybraných výzkumných nálezů a zjištění včetně srovnání s předchozími výsledky kvalitativního výzkumu. Významnou součástí prezentace je charakteristika různých typů vztahu respondentů k využívání moderních technologií a prezentace názorů mladé generace na e-learning a využívání ICT při studiu.
Displayed: 10/11/2024 20:37