Detailed Information on Publication Record
2013
ICT in education from the perspective of Czech educational journals (1990-2012)
TŮMA, František and Jiří ZOUNEKBasic information
Original name
ICT in education from the perspective of Czech educational journals (1990-2012)
Name in Czech
Problematika ICT ve vzdělávání pohledem odborných pedagogických časopisů (1990-2012)
Authors
TŮMA, František (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jiří ZOUNEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
2013
Other information
Language
English
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Turkey
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00074761
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
ICT ve vzdělávání; výzkum; obsahová analýza; pedagogický časopis; Česká republika
Keywords in English
ICT in education; research; content analysis; educational journals; Czech Republic
Tags
International impact
Změněno: 10/4/2015 11:39, doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
V originále
In this paper we build on our previous research focused on the use of ICT in education in the Czech Republic which we presented at both international conferences. In this paper we focus on professional educational media published in the Czech Republic. We suppose that media considerably influence the formation of ideas, beliefs or expectations in the persons involved in school education (and in ICT). In this paper we answer the question whether and how the processes of implementation of ICT into education in the Czech Republic were reflected in Czech educational press in the years 1990–2012.
In Czech
Cílem příspěvku je seznámit posluchače s vybranými výsledky mediální analýzy významných českých pedagogických periodik (vydaných v letech 1990–2012) z pohledu jejich reflexe problematiky ICT ve vzdělávání. Odborná média poskytují prostor pro teoretické diskuze a pro publikaci výsledků empirických výzkumů nebo výsledků různých rozvojových aktivit (projektů). Odrážejí tak stav poznání určité oblasti edukační reality. Studium médií či mediálních sdělení tak může výrazně přispět k pochopení procesu implementace ICT do vzdělávání. Pro výzkum byla využita metoda obsahové analýzy.
Links
EE2.3.30.0009, research and development project |
|