TŮMA, František and Jiří ZOUNEK. ICT in education from the perspective of Czech educational journals (1990-2012). 2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name ICT in education from the perspective of Czech educational journals (1990-2012)
Name in Czech Problematika ICT ve vzdělávání pohledem odborných pedagogických časopisů (1990-2012)
Authors TŮMA, František (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jiří ZOUNEK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 2013.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Turkey
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00074761
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) ICT ve vzdělávání; výzkum; obsahová analýza; pedagogický časopis; Česká republika
Keywords in English ICT in education; research; content analysis; educational journals; Czech Republic
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D., učo 119281. Changed: 10/4/2015 11:39.
Abstract
In this paper we build on our previous research focused on the use of ICT in education in the Czech Republic which we presented at both international conferences. In this paper we focus on professional educational media published in the Czech Republic. We suppose that media considerably influence the formation of ideas, beliefs or expectations in the persons involved in school education (and in ICT). In this paper we answer the question whether and how the processes of implementation of ICT into education in the Czech Republic were reflected in Czech educational press in the years 1990–2012.
Abstract (in Czech)
Cílem příspěvku je seznámit posluchače s vybranými výsledky mediální analýzy významných českých pedagogických periodik (vydaných v letech 1990–2012) z pohledu jejich reflexe problematiky ICT ve vzdělávání. Odborná média poskytují prostor pro teoretické diskuze a pro publikaci výsledků empirických výzkumů nebo výsledků různých rozvojových aktivit (projektů). Odrážejí tak stav poznání určité oblasti edukační reality. Studium médií či mediálních sdělení tak může výrazně přispět k pochopení procesu implementace ICT do vzdělávání. Pro výzkum byla využita metoda obsahové analýzy.
Links
EE2.3.30.0009, research and development projectName: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci
PrintDisplayed: 25/5/2024 16:41