ZOUNEK, Jiří. Učení digitální generace jako výzva pro pedagogický výzkum (Learning of Digital Generation as a Challenge for Educational Research). In Podněty pro pedagogický a didaktický výzkum: cyklus přednášek. 2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Učení digitální generace jako výzva pro pedagogický výzkum
Name (in English) Learning of Digital Generation as a Challenge for Educational Research
Authors ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Podněty pro pedagogický a didaktický výzkum: cyklus přednášek, 2013.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/13:00069511
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) učení; digitální generace; e-learning; pedagogický výzkum; učební prostředí
Keywords in English learning; digital generation; e-learning; educational research; learning environment; learning lives
Tags rivok, RIVZ
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D., učo 1752. Changed: 15/4/2014 15:35.
Abstract
V přednášce je věnována pozornost problematice procesu učení dnešní generace studentů, která je nazývána tzv. digitální generací. Autor analyzuje pojem "digitální generace", poté se zamýšlí nad možnostmi pedagogického výzkumu zkoumat proces učení s podporou digitálních technologií. Představuje rovněž nové teoretické koncepty, např. learning lives apod.
Abstract (in English)
The lecture is focused on the learning process today's generation of students, which is called the digital generation. The author analyzes the concept of the "digital generation", then discusses the possibilities of educational research examining the process of learning supported by digital technology. The author also presents new theoretical concepts, such as learning lives, etc.
PrintDisplayed: 29/6/2024 12:47