p 2013

Učení digitální generace jako výzva pro pedagogický výzkum

ZOUNEK, Jiří

Basic information

Original name

Učení digitální generace jako výzva pro pedagogický výzkum

Name (in English)

Learning of Digital Generation as a Challenge for Educational Research

Authors

ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Podněty pro pedagogický a didaktický výzkum: cyklus přednášek, 2013

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/13:00069511

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

učení; digitální generace; e-learning; pedagogický výzkum; učební prostředí

Keywords in English

learning; digital generation; e-learning; educational research; learning environment; learning lives

Tags

Změněno: 15/4/2014 15:35, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Abstract

V originále

V přednášce je věnována pozornost problematice procesu učení dnešní generace studentů, která je nazývána tzv. digitální generací. Autor analyzuje pojem "digitální generace", poté se zamýšlí nad možnostmi pedagogického výzkumu zkoumat proces učení s podporou digitálních technologií. Představuje rovněž nové teoretické koncepty, např. learning lives apod.

In English

The lecture is focused on the learning process today's generation of students, which is called the digital generation. The author analyzes the concept of the "digital generation", then discusses the possibilities of educational research examining the process of learning supported by digital technology. The author also presents new theoretical concepts, such as learning lives, etc.