Detailed Information on Publication Record
2013
Učení digitální generace jako výzva pro pedagogický výzkum
ZOUNEK, JiříBasic information
Original name
Učení digitální generace jako výzva pro pedagogický výzkum
Name (in English)
Learning of Digital Generation as a Challenge for Educational Research
Authors
ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Podněty pro pedagogický a didaktický výzkum: cyklus přednášek, 2013
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Vyžádané přednášky
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/13:00069511
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
učení; digitální generace; e-learning; pedagogický výzkum; učební prostředí
Keywords in English
learning; digital generation; e-learning; educational research; learning environment; learning lives
Změněno: 15/4/2014 15:35, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
V originále
V přednášce je věnována pozornost problematice procesu učení dnešní generace studentů, která je nazývána tzv. digitální generací. Autor analyzuje pojem "digitální generace", poté se zamýšlí nad možnostmi pedagogického výzkumu zkoumat proces učení s podporou digitálních technologií. Představuje rovněž nové teoretické koncepty, např. learning lives apod.
In English
The lecture is focused on the learning process today's generation of students, which is called the digital generation. The author analyzes the concept of the "digital generation", then discusses the possibilities of educational research examining the process of learning supported by digital technology. The author also presents new theoretical concepts, such as learning lives, etc.