k 2013

Walking the Thin On-line: Advantages and Disadvantages of Using E-learning Solutions from Three Different Points of View [presentation]

ZOUNEK, Jiří and Petr SUDICKÝ

Basic information

Original name

Walking the Thin On-line: Advantages and Disadvantages of Using E-learning Solutions from Three Different Points of View [presentation]

Name in Czech

Výhody a nevýhody využívání e-learningu ze tří různých úhlů pohledu

Authors

ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Petr SUDICKÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Trends and Issues in Adult Education, 2013

Other information

Language

English

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/13:00069512

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

e-learning; online technologie; výhody; nevýhody; student; lektor; instituce; pedagogický výzkum

Keywords in English

e-learning; online technologies; advantages; disadvantages; student; teacher; instution; education research

Tags

International impact
Změněno: 1/2/2019 20:43, Mgr. Petr Sudický

Abstract

V originále

The present paper deals with possible positive and negative experiences of using online technologies in teaching and learning of adult people. The aim of the paper is to highlight such advantages and disadvantages of online learning that tend to recur rather frequently in a number of pedagogical situations and contexts.

In Czech

Příspěvek pojednává o možných pozitivech i negativech používání online technologií ve výuce a učení dospělých. Autoři příspěvku vycházejí z rozsáhlého a důkladného studia českých a zejména zahraničních odborných zdrojů, ale také z vlastních empirických výzkumů, které realizovali v posledních letech. V příspěvku se budou zabývat výhodami a možnými nevýhodami využití online technologií z pohledu studenta, vyučujícího (lektora či autora online kurzu) i z pohledu institucionálního.