HORKÁ, Hana. Vzdělání pro péči o Zemi jako výzva ke změně vzdělávání. In ICCOLE 2013. 2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vzdělání pro péči o Zemi jako výzva ke změně vzdělávání
Authors HORKÁ, Hana.
Edition ICCOLE 2013, 2013.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Biofilní orientace vzdělávání; environmentální výchova; ekosociální teorie vzdělávání; kompetence hodnotová – životně-orientační.
Keywords in English Biophile orientation of education; environmental education; eco-social theory of education; value competence – life priorities
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Changed: 17/3/2014 16:28.
Abstract
Autorka spojuje biofilní rientaci vzděláván s environmentálním přístupem v intencích ekosociálních teorií vzdělávání. Zvláštní pozornost věnuje hodnotové – ekosociální – životně-orientační kompetenci učitele a navrhuje možnosti jejího rozvoje.
Abstract (in English)
The author connects its characteristic of the biophile focus in education with environmental access in intention of eco-social theories of education. The special attention is paid to value eco-social life priorities teacher’s competence. She also suggests the possibility of its development.
Links
MUNI/A/0714/2012, interní kód MUName: Učitel v teorii a praxi
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 10/10/2024 01:29